Gå til innhold

Jeg er så kvalm og trett!!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har vært skikkelig mye kvalm den siste uka. Brekker meg flere ganger om dagen, men spyr ikke... Legger meg før ti hver kveld. (har lagt meg, bare ikke lagt fra meg iPaden.) føler at jeg ikke strekker til hverken på jobb eller hjemme, og har veldig lyst å fortelle til kollegene mine at jeg er gravid slik at de forstår hvorfor jeg er så rar.

Flere som er i samme form?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har det akkurat likt jeg også. Jeg er sykemeldt pga det. Orker nesten ikke å ta meg av dattera mi. Er kvalm og trøtt døgnet rundt. Å det er noen på jobben min som vet hvorfor jeg er borte fra jobben.

Hva jobber du med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ikke morsomt ut. Begynner å bli mer kvalm og trøtt jeg også. Har store problemer med å fokusere på jobb, men det er nok mest fordi jeg tenker på dette hele tiden og bekymret meg en hel del.. Jeg har jo ingen grunn til å bli sykemeldt så lenge jeg føler meg såpass bra, men håper jeg klarer ha få bedre fokus etterlever. Håper kvalmen og trøttheten deres snart går over :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i skolen, og da er det ikke så lett å bare springe fra timen uten å se rar ut heller... Har hamstret lakris og Ritz-kjeks for å holde meg gående. I helga var jeg konstant kvalm fra ca kl 10 og ut dagen. Noen som har andre råd/tips for å dempe kvalmen?

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv ingefær (f.eks. ingefær-te av fersk ingefær i skiver som man heller kokende vann over - finnes også poser, men greit med ekte vare). Mange sverger også til akupressur-armbånd (kan kjøpes bl.a. på apotek). Hyppige små måltider (har gjerne litt på nattbordet dersom morgenen er ille) i passe små porsjoner. Unngå for mye sukker/fett. Spis alminnelig sunt og variert.

En del får svært god hjelp av akupunktur hvis overstående ikke hjelper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...