Anonym bruker Skrevet 8. desember 2011 #1 Skrevet 8. desember 2011 Nå tenker jeg først og fremst ut fra karakterene: Første semester: A B Godkjent (faget hadde kun karakteren godkjent/ikke-godkjent Andre semester: C C C D E Tredje semester: C C C C Fjerde semester: B C C Femte semester: B C Siste karakteren dette halvåret er ikke kunngjort ennå. Sjette semester: (Ikke begynt på det ennå) Har et halvt år igjen på skolen før jeg er ferdig utdannet regnskapsfører, men merker at jeg gruer meg til å vise fram papirene mine:( Har ikke vært så flink stutent som jeg burde ha vært, og det angrer jeg på nå! Men med en mann med reisejobb, et lite barn og lang pendlevei til skolen så har det bare blitt sånn:( Papirer fra tidligere skolegang ser veldig bra ut, med lite fravær og gode karakterer, men det spiller vel kanskje ikke så stor rolle når disse papirene er fra VGS? Ellers har jeg jo alltid hatt en deltidsjobb i tillegg, så jeg håper jo at det vil være med å vise at det er litt tak i meg? Vurderer jo å ta opp igjen et par av fagene, men vet ikke om jeg er så motivert til å gjøre det etter at jeg er ferdig med utdanningen... Noen som har noen innspill å komme med? Kan vel kanskje ta med at faget jeg har D i teller 5 studiepoeng, og faget jeg har E i teller 7,5.
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2011 #2 Skrevet 8. desember 2011 Mulig om du passet inn i arbeidsmiljøet og har personlige egenskaper + lavt sykefravær. Kun basert på dine karakterer? Nei.
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2011 #4 Skrevet 8. desember 2011 Sjølv om du hadde topp karakterer kan ein vere eit naut i arbeidslivet.
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2011 #5 Skrevet 8. desember 2011 Neida, det er ikke huffda:) Du må huske på at det å passe inn i abeidsmiljøet og personlige egenskaper teller mye. Jeg skrev "mulig" siden jeg ikke kjenner deg og har møtt deg. Ingen grunn til å se svart på det;) 21:21
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2011 #6 Skrevet 8. desember 2011 Mest sannsynlig ser de knapt på karakterene, så lenge du har bestått studiet. Jeg hadde en E, to D og flest C samt tre B og to A på mitt vitnemål. Har fått flere jobber etter endt studie, og det har ikke vært et eneste spørsmål om mine karakterer. De ser mer på fravær og personlig egenhet. Ikke vanlig å vise fram vitnemål fra videregående når du har høyere utdannelse, nei.
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2011 #7 Skrevet 8. desember 2011 Angret litt på at jeg skrev innlegget etter første svaret, men kjenner jeg er noen kilo lettere etter de neste svarene. Håper virkelig ikke papirene alene har mye å si, for da kan det vel bli vanskelig å få seg jobb.. Men samtidig så har jo skolen presisert at en C er en god karakter, selv om jeg ikke er helt enig i at den gjør seg på papiret:( Får bare krysse fingrene for at de ikke vektlegger papirene så mye, så er det kanskje håp for meg også HI
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2011 #8 Skrevet 8. desember 2011 Jeg jobber med ansettelser av ingeniører, og vi ansetter stort sett ikke nyutdannede som har noe dårligere enn C på sitt vitnemål (med mindre de har meget gode relevante referanser eller erfaringer!). Men det skal også sies at jeg jobber i et av oljebransjens største og mest annerkjente firmaer, så vi kan på en måte velge og vrake mellom de beste studentene... Lykke til med siste semester, og det er stort sett de siste karakterene som teller mest;)
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2011 #9 Skrevet 9. desember 2011 Jeg kjenner flere som har fått flotte jobber med noen d på vitnemålet. Faktisk i oljebransjen man går gjerne flere runder med intervju, eller er trainee el.lig. Og her skinner det gjennom andre egenskaper som karakterer ikke viser til. Du kan feks ha rene a'er men samtidig ha svært vanskelig for å samarbeide i grupper, da vil du ikke passe helt inn i team som har felles leveranser. MEN, karakterene er førsteinntrykket, så det er mulig det glipper noen jobber i første runde, men erfaring og dyktighet vil alltid puffe deg oppover etterhvert. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2011 #10 Skrevet 9. desember 2011 Jeg ville tatt opp igjen de fagene du fikk D og E på, sånn just in case. Og satset alt på å få ikke dårligere enn B siste semester. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2011 #11 Skrevet 9. desember 2011 Det er skrikende mangel på regnskapsførere og om du har riktig fagkombinasjon som gir deg autorisasjon etter 2 års praksis, (1005 stilling, mindre stilling, lengre tid før man blir autorisert) så vil du nok være attraktiv nok. Men søk på jobber hvor de krever autorisasjon også, i slike typer jobber skal man ikke bry seg om de krever erfaring, autorisasjon osv,- for det er så stor gjennomtrekk og som sagt,- mangel på folk. De som har utdanning OG erfaring, er som regel ute etter og klatre på karrierestigen, da man som økonomi har store muliget for og jobbe seg opp,- til toppen, i nesten hvilken som helst type bedrift.. Og derfor bytter mange jobb så fort de har fått "nok erfaring" fra en jobb. VIser du tegn på at du også er fornøyd med og jobbe som "bare" regnskapsføere og ikke dørmmer om økonomisjefstilling eller noe,- så gjør du deg mer attraktiv. Ser d at de er næremst garantert og ha deg 5 år eller mer så vil du fort bli "tatt inn i varmen":..Til tross for at du er kvinne som vil ha barn..Det kan i disse tilfeller gjøre de gmer stabil som jobbtaker,- du kommer jo ikke til og bytte jobb mens du er inne i småbarnsperidoe,- mest sannsynlig ) De fleste kvinner holder på jobben sin til barna blir eldre, nemmelig..FOr det er noe med det og være jobbsøker og ha små barn )
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2011 #12 Skrevet 9. desember 2011 Bare du får bestått, og greie nok karakterer (som du har) så r første barriere overstått. Det VIKTIGSTE er intervjuet!!!!!!!
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2011 #13 Skrevet 9. desember 2011 karakterene er ikek det viktigste. Fraværet, referanser og hvordan du er som menneske teller mer.
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2011 #14 Skrevet 9. desember 2011 Personlig egenhet går foran alt. I din bransje er det mangel på folk, så jobb får du. Lykke til med jobbsøkingen :-)
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2011 #15 Skrevet 9. desember 2011 Er selv arbeidsgiver. Bryr meg ikke om kararakterene til vedkommende når jeg ansetter noen. Jeg ser heller an personligheten, arbbeidsvilje, arbeidsmoral, sykefravær, og hører på referansene som vedkommende oppgir. Så er dette bra, så kunne jeg absolutt ansatt deg. Selv har jeg et superbra vitnemål, men har ikke blitt spurt om å vise dette i et eneste jobbintervju.
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2011 #16 Skrevet 9. desember 2011 Etter to år i arbeidslivet ble jeg sjef. Hadde aldri gode karakterer på høyskolen. Men er flink å jobbe. Hvis du skriver en bra søknad ser man ikke på karakterer, i såtilfelle er det dårlige ledere som ikke er trygge på seg selv. Når du er på intervju da er du kommet langt men da gjenstår det værste. Har trua på deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå