Kathrine. Skrevet 8. desember 2011 #1 Skrevet 8. desember 2011 Ser at mange klager på Jul i Blåfjell (helt enig), og at dere gjerne skulle hatt tilbake Skomakergata (delvis enig, men kanskje mest for egen del). Men, eg likte Jul i Svingen kjempegodt eg. Det var jo såååå koselig. Masse fin musikk. Og vanlige unger i vanlige advent-aktiviteter. Til og med 2-åringen min lot seg fenge av det. Noken som er enige?
Sistah*G07*J09* Skrevet 8. desember 2011 #2 Skrevet 8. desember 2011 Har ikke noe imot Jul i Blåfjell, synes den er koselig, men kanskje litt for eldre barn? Jeg vil ikke har tilbake skomakergata (etter at åpen post totalt ødela den for meg, pga alle pedo-vitsene). Men Jul i svingen likte jeg også kjempe godt, det var morsomt både for barn og voksne Hadde en sang derifra på juleshowet til guttungen, å den er bare så artig Det gikk som julekalender da guttungen var 2år tror jeg (altså for 2år siden visst jeg husker rett), å han ELSKET det Amaliesjul var også veldig koselig, så synes godt de kan sende enten den eller Jul i svingen til neste år
Kathrine. Skrevet 8. desember 2011 Forfatter #3 Skrevet 8. desember 2011 Eg og trur det var for 2 år siden, da var faktisk gutten min bare 1,5 år. Den Jul i Blåfjell som går i år; det er ikkje det samme som i fjor, er det? Synst det var meir fokus på ei rødnisse-jente ifjor..
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 8. desember 2011 #4 Skrevet 8. desember 2011 Det jeg savner aller mest er Nissa Nyberget og Elisabeth med Julemorgen
Kathrine. Skrevet 8. desember 2011 Forfatter #5 Skrevet 8. desember 2011 Har ikkje hørt om noken av dei to eg.
<3A&A<3 Skrevet 9. desember 2011 #7 Skrevet 9. desember 2011 Jul i Blåfjell er veldig koslig ,får veldig julestemning av den,både jeg og barna Jul i svingen er også en veldig kosli og søt serie <3 Jeg tenker det hadde vært bedre om de sendte evt.Willys Jul igjen i år i steden for Blåfjell som ble sendt sist i 2008:/(Men den sender de litt av i helgene) Nå er barna mine litt større,og de husker omtrent alt som kommer til å skje,de sitter å sier: å,er det ikke nå det skjer og det skjer, osv... Men til neste år kommer det en helt ny serie på NRK,Julekongen I fjor var det Jul på Månetoppen,da handler det mest om rødnissejenta..
camilla^ Skrevet 9. desember 2011 #8 Skrevet 9. desember 2011 Ungene liker Jul i Blåfjell, jeg og min mann er ikke så begeistret for den. Men det gjør ingen ting for vi har Jul i Skomakergata på dvd, vi har planer om en maraton i helgen. Ungene har mast om den, men jeg har ikke funnet den enda. Om jeg ikke finner den idag, må jeg nok ut og kjøpe den. Ungene skal se på tøffe Tøfflus, også må vi vist kjøpe persille. Det MÅ de spise når de ser på Skomakergata. Jeg er nok fryktelig kjedelig når det kommer til Julekalender. Skomakergata eller Den gyllene hale er de jeg liker. Resten kan jeg godt gå glipp av, får ikke julefølese av de andre desverre. Men ungene koser seg med de.
mamman til to gutter Skrevet 9. desember 2011 #9 Skrevet 9. desember 2011 Jeg syns Blåfjell er koselig julekalender jeg og det syns 4åringen her også. Og uansett hva nrk sender, så er det noen som ikke er fornøyde. Det året det far Jul i Svingen var det også mange som klagde her inne. Husker ikke hva klagene gikk på, men det var noe å klage over da også... For et par år siden så jeg en oversikt over hvor mange seere de forskjellige julekalenderene har hatt de siste årene og jul i Skomakergata var en av de som hadde hatt færrest seere i snitt. Tror det var bare Barnas superjul som hadde hatt færre.
Jojo x3 Skrevet 9. desember 2011 #10 Skrevet 9. desember 2011 Ungene mine liker veldig godt Jul i Blåfjell. Jeg syns også det er koselig. Jul i svingen falt også i smak her hos alle. Skomakergata er vel mest for oss voksne nå....den åpningsmelodien er så koselig:)
3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 9. desember 2011 #11 Skrevet 9. desember 2011 Jul i svingen syns jeg er kjempekoselig:) Jul i Blåfjell kommer på en fin andreplass;) Jul i Skomakergata var min favoritt da jeg var liten, men tror nok vi er nødt til å innse at det er for gammelt for våre barn;) Hehe... Nostalgi for oss voksne, da, og veldig koselig å høre åpningsmelodien. Håper veldig på Jul i svingen neste år;)
Soleie m/3 gull :) Skrevet 9. desember 2011 #12 Skrevet 9. desember 2011 http://www.nrk.no/kultur-og-underholdning/1.7543435 Her er julekalenderen for neste år. Helt ny, gleeder meg
Lammelåret Skrevet 9. desember 2011 #13 Skrevet 9. desember 2011 Jeg har skrevet om det her: http://lammelaartanker.wordpress.com/2011/12/09/adventsnostalgi-med-jul-i-skomakergata/
little old lady hoo Skrevet 9. desember 2011 #14 Skrevet 9. desember 2011 Vi elsket Jul i Svingen. Hele familien fulgte med. Blåfjell er kjedelig for voksne, 2 åringen og 8 åringen. I år følger vi Jesus og Josefine. I fjor så vi Pakten. Jeg har forsøkt å se Skomakergata da de sendte den for 8 år siden. Var koselig de første episodene, men herreminhatt så dørgende kjedelig. Jeg klarte ikke å holde oppe egen interesse engang. Heldigvis er det så mange kalendre å velge mellom at det er ikke noe problem å finne noe som fenger både liten og stor.
Fire småtroll Skrevet 9. desember 2011 #15 Skrevet 9. desember 2011 Har testet Skomakergata på ungene her, men de gidder ikke følge med på en episode engang Må nok bare innse at generasjonen som vokser opp nå har helt andre krav og forventninger til barne-TV enn det vi hadde som små, skomakergata er rett og slett kjedelig. Her likte også hele familien Jul i Svingen, fenget både store og små barn. Jeg har ikke så veldig sansen for Blåfjell og ungene følger ikke godt nok med til å skjønne hele historien, men de vil gjerne se den likevel og liker sangene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå