Gå til innhold

Hvordan oppbevarer dere speilreflekskameraet deres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skrur dere objektivet fra kamera, og tar på alle dekslene, eller lar dere det ligge på objektivet på? Pakker dere hele greia ned i kameraveska eller lar dere det ligge å "slenge" (selvfølgelig utenfor barns rekkevidde)

Jeg har fått meg sånn kamera idag, men aner ikke åssen jeg skal oppbevare det. Vil jo gjerne at det skal være liett tilgjengelig og klar til å brukes, men samtidig vil jeg jo ikke at det skal bli ødelagt ved at det ligger å "slenger"..

hva gjør dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lar objektivet ligge på, tar på dekkselet, inn i kameravesken og opp i et skap der ungene ikke får tak i det.

Skrevet

Det ligger litt her og der. Akkurat nå ligger det oppå kjøleskapet.

Bruker kameraet hver dag så jeg gidder ikke pakke det opp og ned for hver gang. Det er et brukskamera.

Skrevet

Jeg oppbevarer det skrudd fra hverandre, i kameravesken innelåst i en bod.

Egentlig håpløst, for på den måten blir de jo ikke brukt annet enn ved helt spesielle anledninger.

Skrevet

Ligger i fotosekken...Tar av objektivet og setter på deksel, ja. Litt for dyrt til å ta noe kjangser :)

Skrevet

Du skal ikke skru av objektivet med mindre du skal bytte til et annet. Støv kommer inn i huset og lager problemer.

Jeg kjøpte en bag på ebay som ikke ser ut som en kamerabag. Da slipper man at det lyser "tyver kom å ta meg" på baggen. I denne oppbevarer jeg alt utstyret mitt. Henger på en gnagg når den ikke er i bruk.

Skrevet

Haha... 20:37. Ler høyt!

Mitt ligger i kameravesken eller på kjøkkenbenken, lett tilgjengelig..

Var livedd for det i begynnelsen og pakket det ned og gjemte det bort hele tiden, men det endte jo opp med at jeg aldri brukte det.. Og det er jo litt idiotisk, det er jo en bruksvare..

Skrevet

Kameraet er alltid montert med objektiv. Hjemme ligger det høyt, men lett tilgjengelig (i et glasskap). På tur ligger det i en sånn kameraformet fotoveske som jeg da kan stappe i sekken e.l.

Skrevet

Tusen takk for mange svar ;)

Hehe jeg skal hvertfall ikke legge det i boden ;) Kameraet kommer til å bli brukt sikkert hver dag, så jeg må ha det lett tilgjengelig :)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...