Anonym bruker Skrevet 8. desember 2011 #1 Skrevet 8. desember 2011 Jeg har fått en nesten ny bilstol av en kollega. De har kun brukt den i ekstrabilen sin, og den har stått i garasjen ca tre uker nå før jeg fikk den. Det er et dyrt og flott sete. Tok av trekket for å vaske det, og under det var det hvite marker (ca 6-10 stk så jeg) og de levde! Urk. Det lå en liten skorpebit som hadde sneket seg under trekket på stolen, og det var tydelig at det var næringskilden. Har tatt alt av seler og trekk og puttet i vaskemaskinen på angitt temperatur, vasket skumgummien (polstringa i setet) i varmt salmiakkvann og skrubbet all plast på setet i salmiakkvann i dusjen. Nå tror og håper jeg alt sammen er borte, men det der var skikkelig ekkelt. Er avhengig av dette setet også - og har ikke råd til å kjøpe nytt akkurat nå - og det er jo uten en skramme sånn ellers. Noen som har opplevd det samme ? Hvor ofte vasker dere bilstolene til ungene grundig ? Det blir jo ofte smuler ol i slike seter - og det er gjerne litt fuktig i bilen - som slike kryp liker.
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2011 #2 Skrevet 8. desember 2011 Ekkelt, skjønner det altså, men du har sikkert tatt knekken på de nå
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2011 #3 Skrevet 8. desember 2011 Ekkelt ja, men verken farlig eller skadelig;)
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2011 #4 Skrevet 8. desember 2011 Var sikker på at alle dere DIB damene skulle si at dere hadde kastet den rett i bosset jeg. Litt letta i samvittigheten min nå. Og setet er skinnende rent igjen. HI
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2011 #5 Skrevet 8. desember 2011 Du traff på de to beste dib-damene, hehe;) 18:46
Gjest irismor Skrevet 8. desember 2011 #6 Skrevet 8. desember 2011 Og er du i tvil om alt er borte så la setet stå ute/kaldt over natta. Da fryser du ihjel eventuelle overlevere, men sansynligheten for at det er noen er lav. Du kan da ikke kaste et fullstendig brukbart sete.
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2011 #7 Skrevet 8. desember 2011 Ok. Vurderte å putte det i frysen noen timer også - men er redd det svekker setet... ? På en anne side så hender det jo at det blir 18 minus i bilen også på natta... Det er ikke kuldegrader her nå, så det fungerer nok ikke å bare sette det ut. HI
Gjest irismor Skrevet 8. desember 2011 #8 Skrevet 8. desember 2011 Du har jo skrubbet/vasket sete med varmt såpevann. Du har nok kverka alt som er.
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2011 #9 Skrevet 8. desember 2011 Går an å legge bare trekket i fryseren for å være sikker. Eller sette stolen ute i natt som hun over foreslår. Setene står jo i kalde biler, så det tåler vel det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå