Anonym bruker Skrevet 8. desember 2011 #1 Skrevet 8. desember 2011 Jeg ser innlegg som "hvor i xx er det lavstatus å bo"? og "Er emmaljunga status vogn"? Hva er det med status egentlig? Vi valgte vogn etter hva som passer oss best. Og det samme gjelder sted å bo.
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2011 #2 Skrevet 8. desember 2011 Jeg ønsker bo et sted hvor det er "like" mennesker som meg... i nogenlunde lik økonomisk tilstand. Vil ikke bo med de som er "rike" og helst ikke med de som er "fattige og arbeidsløse".... ønsker heller ikke bo i "kriminelle strøk"... Vi fleste mennesker søker "likesinnede".... noen vi føler fellesskap med. Noe som er viktig synes jeg, i forhold til at mine barn skal vokse opp der... og ikke føler seg for fattig... eller for rik... Vi er "midt i mellom" vil jeg si.... kanskje litt dårlig råd.
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2011 #3 Skrevet 8. desember 2011 Jeg synes ikke det er så viktig med denne statusen, men vi har akkurat flyttet til et nytt sted og vi er de yngste foreldrene i bhg og jeg må si at jeg føler meg litt bedre når jeg henter barnet i den relativt nye stasjonsvognen enn i den noen og 80' mod. Opelen som vi har. Jeg vet ikke hvorfor jeg føler det sånn, jeg har aldri brydd meg noe om det før, men det er kanskje fordi vi ikke kjenner noen her og vi ikke er så "etablerte" som de andre foreldrene.?.
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2011 #4 Skrevet 8. desember 2011 Kjenner meg igjen i hva 18:16 sier. Jeg flyttet også nettopp, liker at jeg har en kjempe jobb, fullført høyskoleutdanning, bil som er 2011 modell og 3 flotte unger og ikke minst en kjekk mann. Og i tillegg like gammel som gjennomsnittlig førstegangsfødende. Men vogn har jeg aldri brydd meg om, heller ikke klær. Men det er jo ikke noe positivt med unge jenter uten jobb og en drøm om å bli frisør som har like mange unger... Som røyker ved barnevognen.
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2011 #5 Skrevet 8. desember 2011 status schmatus! Jeg bor på et sted som sikkert mange ville sagt var både upopulært og lavstatus, men jeg stortrives! Vi har ikke de fineste, nyeste, hotteste tingene, men vi har ting som fungerer og et bunnsolid forhold mellom meg, pappaen og vår lille. Vi er lykkelige og har det bra både fysisk og mentalt, og det er det som betyr noe for meg. Status? Kunne ikke brydd meg mindre!
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2011 #6 Skrevet 8. desember 2011 Ja, men om noen kommer kjørende i en ny bil så tenker jeg ikke "oooh status". Vi bor i et flott område og kjører fin ny bil. Men jeg tenker da aldri at jeg er bedre enn andre. At de med dårligere betalt jobb har lavstatus bil eller bor i et lavstatus strøk. Jeg tenker heller aldri om jeg ser noen i flotte klær, at de må ha mye penger. Jeg bare syns de kler seg pent. Men tenker aldri ordet "status". HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå