Anonym bruker Skrevet 8. desember 2011 #1 Skrevet 8. desember 2011 Og hvorfor/hvorfor ikke? Her er vi veldig uenige. Har ei som fyller 12år rett over nyttår, og ca halvparten i klassen er på facebook (og flere har vært det i mange år allerede). Den ene av oss mener hun må vente til hun blir 13 år (for det er aldersgrensa). Den andre mener hun godt kan få melde seg inn når hun blir 12. (Men da med streng kontroll. Vi skal ha passordet, ikke legge til ukjente osv). Vi er også på Facebook begge to. Er interessert i å høre hva dere mener =)
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2011 #3 Skrevet 8. desember 2011 Ja har en på facebook. Er ikke der selv, og han gjorde det i skjul. Vi har full tilgang. Det ble gjort en undersøkelse på skolen som sa at 98% av tolvåringene hadde. (siste år på barneskolen)
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2011 #4 Skrevet 8. desember 2011 Ja vår 12 åring er på facebook, vi har passordet og kontollerer innimellom. Profilen er også helt sperret for andre enn de hun har i vennelista si. Alle i klassen hadde det og da ble det galt av oss å holde henne utenfor.
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2011 #5 Skrevet 8. desember 2011 10 åringen har, men jeg har full kontroll med alle innstillinger,og har tilgang til mail adr som alt kommer inn på. hun bruker den til å ha kontakt med klassen og ellers venner og kjente...og mye familie,da det er flere som er på fb. er det noe jeg synes er rart kan jeg også logge meg på hennes, men det skal mye til,de fortjener et privatliv, selv om de er aldri så små.
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2011 #6 Skrevet 9. desember 2011 Nå har jeg en 11-åring da, men hun får ikke være på Facebook før hun er 13. Det er flere i klassen hennes som er der allerede, men hun maser ikke om det engang da... Tenker at det er greit med en sånn aldersgrense, og at den overholdes - dessuten vil jeg gjerne ha noen steder som er "mine" enn så lenge!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå