Gå til innhold

Vet noen om arb.giver kan dele opp tilrettelegginga mi sånn?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har inntill for noen uker siden jobbet 100 %, da jeg ble satt på tilrettelegging.

 

I starten sa arb.giver at hun kunne tilrettelegge 100%, noe som fungerte i kun 2 uker (for henne). Hun fortalte meg da at hun kun kunne tilrettelegge 50%.

Problemet mitt ble nå at hun selv velger hvordan hun skal disponere disse 50% fra tid til annen.

Dvs for meg, at jeg ofte jobber fra 7.45- 10.00, og må tilbake på jobb for å jobbe fra 14.00- 16.00.

Jeg må altså jobbe to ganger per dag! Dette er faktisk ganske så slitsomt, da jeg rett og slett opplever dette som stress.

 

Som imorgen f.eks, har jeg i utgangspunktet 4 timer på torsdager (fra før tilretteleggingen). Men da har hun plutselig satt meg opp fra 8.45- 13.30, og deretter fra kl 18.00- 20.00, og så satt meg på fri på fredag for å "liksom" være snill.

Dette vet jeg blir en tung dag, og gruer meg.

 

Men spørsmålet mitt er om hun har krav på å disponre mine timer som hun vil, når konsekvensen blir at jeg må jobbe to ganger per dag?

 

Har i tillegg et symfysemål som flater ut, og jeg skal på oppfølging for dette med ekstra UL. Jeg er 31 uker på vei.

 

Jeg ser rett å slett litt mørkt på dette da det kommer til å være sånn i seks uker til, og jeg sliter med masse kynnere og stress fra før.

Jeg har sagt til arb. giver at symfysemåler ikke stemmer, og at jeg er sliten.

Da får jeg besjhed om at jeg bare kan slappe av når jeg føler fordet, noe både hun og jeg vet er lite sannsynlig at jeg får mulighet til, da jeg har en rimelig fysisk krevede jobb (treningsveileder).

 

På forhånd, takk for svar om noen vet! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette høres ikke riktig ut spør du meg! To arbeidsøkter hver dag må da være mye mere slitsomt enn en full arbeidsdag?

 

Hva mener du forresten med at hun bare tilrettelegger 50 % ? Er du 50 % sykmeldt, eller jobber du 100 % med bare 50 % av tiden tilrettelagt?

 

Du burde nok ta opp dette med legen din fortest mulig! Arbeidsgiver er pliktig til å tilrettelegge på en måte som FUNGERER for den som er sykmeldt, ikke slik de føler passer best for dem.

 

Selv er jeg 40 % sykmeldt og får jeg lov til å regulere selv om jeg vil jobbe bare 3 dager i uka, eller om jeg vil jobber kortere dager noen dager, dette kan jeg bestemme fra uke til uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber 50% tilrettelagt, og får 50% svangerskapspenger for den tiden hun ikke har mulighet til å tilrettelegge. Hun har satt meg opp som hun har gjort sånn at hun bruke meg da hun har mest behov for meg, om jeg kan si det sånn.

Får ikke sykemelding da jeg ikke er syk.

 

Ja, det er faktisk ganske så slitsomt....prøver å dra hjem å slappe av når jeg ikke jobber imellom øktene, men med en 4-åring i tillegg er ikke dette veldig enkelt. Opplever det som stress, men jeg syns det er såååååå vanskelig å si ifra til sjefen min, da jeg vet hun blir skuffet, og fordi jeg også vet hun mangler ressurser i form av arbeidskraft.

Hun har ansatt noen for mitt vikariat, men hun starter ikke for på nyåret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...