Gå til innhold

Striping av håret!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet om det er helt trygt å stripe håret hos frisøren når man er gravid?Jeg er helt i starten av svangerskapet!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det har vært diskutert her inne flere ganger.

Noen mener det er helt trygt, men at frisører blir sykemeldt pga hyppigheten de er borte i disse midlene.

Andre mener det kan være farlig

Noen mener at det er farligere å farge håret hjemme, mens andre mener at farlige produkter er forbudt å bruke i markedet.

Selv lysner jeg håret, (etterveksten) ca hver 3 mnd, hjemme, og har ingen dårlig samvittighet pga det

Skrevet

Jeg har latt være å gå til frisøren, siden det ikke er helt trygt... gleder meg til å gå til frisøren da jeg er klar for det da babyen har kommet ut:) har 9 dager igjen til termin:)

Skrevet

Eg har lest mye om dette selv, og har lest flere steder at det ikke er farlig. Produktene er blitt godt oppgraderte etter at folk startet tema at det kunne være skadelig for babyen at mor farget håret.. Eg hadde gjort det:)

Skrevet

har også lest at mange farger/striper/bleiker håret under graviditeten, og at barnet er blidt født helt friskt :)

Skrevet

Det er 1000 meninger om dette! Men vi frisører blir ikke sykmeldt pga at vi er i kontakt med farging/bleking daglig. Som frisør så mener jeg det at det IKKE er skadelig. Det har skjedd mye på kjemi fronten de siste 10år. Det var mye "sterkere" produkter før.

Hilsen frisør, gravid med nr.2 og jobbet hele svangerskapet sist og er i jobb enda (uke 32).

Skrevet

Hadde dette vært farlig hadde vel Helsedepartementet frarådet gravide å farge/stripe håret?

Det er mye synsing om alt som skal være farlig når man er gravid.. Lytt til de offentlige rådene. Det som ikke er nevnt der, bør jo være safe!

Jeg går ihvertfall ikke 9 mnd uten å freshe opp håret :)

Skrevet

Vil bare tilføye at ved STRIPING berører ikke fargen/blekingen hodebunnen, derfor trenger ikke de kjemiske stoffene seg igjennom huden og inn i blodet. Derfor vil jeg påstå at den type behandling er trygt. Tenk heller på all den maten vi spiser som er kjemisk behandlet... Og alt det andre vi smører på oss (kremer, sminke, såpe etc). Dette gjør vi hver dag, mens farging av hår er noe vi gjør mye sjeldnere :)

Hilsen gravid frisør :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...