Gå til innhold

kan bekkenløsning forsvinne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er sykemeldt pga bekkenløsning (klarte ikke jobbe da jeg har en jobb med mye gåing i høyt tempo på hardt steingulv..) Fikk store smerter og haltet... Begynte å halte etter bare en halvtime på jobb, så legen syekmeldte meg 100 % i første omgang..

Nå når jeg bare er hjemme så er jeg myyyye bedre, og har kun vondt hvis jeg er mye i bevegelse.. Så dermed får jeg jo dårlig samvittighet fordi jeg ikke har så store smerter og dermed føler at jeg burde ha jobbet.. Er det sjans for at bekkenløsningen kan forsvinne, eller forsvinner smertene bare fordi jeg ikke er i aktivitet??

noen andre som er sykemeldt av samme grunn, eller som har vært det? hvordan er dagene deres?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, bekkenløsning kan forsvinne. Det kan være en fordel om du får en kiropraktor eller manuell terapeut (fysioterapeut med spesialisering) til å undersøke deg. Ca halvparten som får høre at de har bekkenløsning har egentlig bekkenlåsning - som man kan løsne på med få behandlinger. Bekkenlåsning kan gi et smertemønster som er veldig likt bekkenløsning.

Noen har veldig god effekt av tøyninger og trening også - da spesialtilpassede øvelser for området.

Andre kan bli helt bra eller mye bedre av akupunktur.

Når alt det er sagt... hvis du har bekkenløsning så vil du bli bedre ved mindre belastning også (som også med bekkenlåsning). Fordi muskulaturen ofte blir veldig stiv om man går med bekkenløsning eller -låsning så vil man som regel reagere positivt på behandling og/eller øvelser.

Du trenger ikke henvisning til kiropraktor, og de har som regel kort ventetid. Men be gjerne legen din om henvisning til fysioterapi også som kan hjelpe deg med øvelser.

Akupunktører har som regel ikke heller ikke lang ventetid, som regel bare få dager.

Lykke til! :)

Skrevet

Det er vel forresten mer korrekt å si at bekkenløsningssmerter kan forsvinne. Pr definisjon blir jo bekkenet løsere under et svangerskap for å forberede fødselen. (måtte bare korrigere meg selv litt ;))

En del blir faktisk også helt symptomfri ved å ta tilskudd av Korall Kalsium (kalsium-tilskudd som er meget lettopptakelig for kroppen).

Hilsen 12:02 igjen

Skrevet

Min bekkenløsning forsvannt etter noen uker med taping til manuellterapaut :)

Ambefales!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...