Anonym bruker Skrevet 8. desember 2011 #1 Skrevet 8. desember 2011 Har en 5-åring jeg vurderer dette til. Ser lekebutikken har et som de selger for 4 eller 500. Det er antagelig ikke like bra det som kjøpes på sportsbutikken, men der ser jeg at en må ha egne støvler til. Jeg står ikke på dette selv, men må vel kanskje finne ut av dette eller slalom. Har en aktiv kar som jeg er alene med. Tenker at i år er det nok med et sånn brett fra lekebutikken for å prøve seg litt når en er i små akebetter osv. Må jo selvfølgelig ha hjelm i tillegg. Noe annet? Og er dette greit nok eller er en pakke fra sportbutikken med egne støvler et must?
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2011 #2 Skrevet 8. desember 2011 Nå er sønnen min 7 år da, men han har begge deler. Den fra lekebutikken bruker han som du sier i akebakken, ute i hagen osv og det fungerer mer enn bra nok til det. Når vi er i alpinbakken kjører han skikkelig snowboard fra sportsbutikken. Det koster jo en del, og er ganske annerledes enn å stå slalom. Det vi gjorde var å leie det til han og melde han på et kurs i alpinbakken, da fikk han prøve det, lærte å mestre skiheisen med brett osv. Han ble helt frelst og har stått snowboard siden (vi måtte kjøpe til han ja). Men storebror følte ikke han mestret dette i det hele tatt og ønsket seg det ikke lenger etter å ha prøvd. Han står heller på twintip-ski i alpinbakken.
Stina <3 Skrevet 8. desember 2011 #3 Skrevet 8. desember 2011 Min sønn på 5 år ønsker seg også brett. Han får ikke fra lekebutikken, jeg skal kjøpe ett brukt fra en kollega. Jeg vil ikke kjøpe ett nytt fra sportsbutikken sånn i tilfelle han ikke syntes at det var noe gøy. Hadde tenkt å leie de første gangene, men når jeg fikk tilbud om å få kjøpe ett fint brukt ett billig gjør jeg det. Hva med å kjøpe fra finn.no? Jeg står en del brett selv, og kan tenke meg at disse brettene fra lekebutikken vil ta ifra han gleden om det blir det eneste alternativet han får. De er til å leke seg med i akebakken...
Appelsinpiken Skrevet 8. desember 2011 #4 Skrevet 8. desember 2011 Står han på slalom fra før? Hvis ikke, anbefaler jeg egentlig å starte med det. MEN når du kjøper snowboard er det aller viktigste å ha gode snowboardsko som god passform. Ellers trenger han et brett som når han ca til haken. ikke lenger! Ville absolutt kjøpt et skikkelig snowboard og ikke et "lekebrett". Dette bl.a fordi ham trenger stålkantene til å få grep når han skal svinge. Men det kan godt være brukt Eller leige de første gangene. Når han klarer å finne balansen så spander på han gjerne en instruktørtime eller to, så han får lære hvordan man svinger, og "knekke koden". mvh tidligere snowboardinstruktør
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2011 #5 Skrevet 8. desember 2011 Takk for svar damer:) Nå er det først og fremst for å leke seg i akebakken dette brettet er ment for. Her vi bor fins det ikke bakker så nært så blir ikke ofte det blir gjort. Derfor ønsket jeg prøve et slikt fra lekebutikken for å se om intr var der. I nærmeste by fins det bakke men ingen tilbud om timer med instruktør.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå