Anonym bruker Skrevet 8. desember 2011 #2 Skrevet 8. desember 2011 vi pynter til jul, å gjør siste finish. Så går vi ned til mamma og pappa (de bor i nabohuset) der spiser vi spekkemat med masse godt tilbehør å¨ser hovmesteren. Når ungene har lakt seg pynter jeg og mannen juletreet i stua
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2011 #3 Skrevet 8. desember 2011 Liker ikke å si det høyt, men jeg pleier å være en av de som løper ned butikkdørene den dagen for alt jeg har glemt eller utsatt til siste liten. Fra barnsben av har vi tradisjon på å pynte juletreet lille julaften...
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2011 #4 Skrevet 8. desember 2011 Som regel er det jo en vanlig arbeidsdag, men kvelden bruker vi sammen med naboene. Vi har som tradisjon å tenne bål, drikke gløgg, grille pølser på spyd, leke (helst i snøen om den kommer) og ønske hverandre god jul. Ungene løper rundt og leker sisten o.l. mens vi voksne står rundt bålet og skravler. Veldig koselig tradisjon som ungene gleder seg til hvert år.
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2011 #5 Skrevet 8. desember 2011 Da koser vi oss masse den dagen. Lager julegrøt som vi spiser utover dagen. Steker skinkesteika og forbereder ett lite minikoldtbord som vi har på kvelden, hvor da ex mann også kommer. Etterhvert er det en STOR tradisjon å se Home Alone og Filmen med Cheavy Chase JUL JUL JUL
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2011 #6 Skrevet 8. desember 2011 Vi samler alltid alle familiemedlemmer (på mammas side) Store og små,40-50 stk. spiser enkel mat og veksler julegaver
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2011 #7 Skrevet 8. desember 2011 Er ikke barna med å pynter juletreet?? spesielt. Hos oss er det først jobb, når vi kommer hjem lager vi noe ekstra godt til middag, så ser vi barne tv med julekaker og kaffe til, så pynter vi juletreet sammen alle sammen, så er det juletegnefilmer til småen er så trøtt at han legger seg...
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2011 #8 Skrevet 8. desember 2011 Da pyntes juletreet, og dukene kommer på plass. Spiser spekemat mens vi ser på hovmesteren. Julestrømpene henges på plass når ungene har sovnet.
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2011 #9 Skrevet 8. desember 2011 Nei, det har vel bare vert en tradisjon siden jeg var lita. Det å stå opp til en mørk stue, der bare juletreet lyste opp! Bare det å se øynene og uttrykket på guttungen som er 4 år, når han vokner og er litt morgentrøtt å får se juletreet for første gang, er ubeskerivelig!
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2011 #10 Skrevet 8. desember 2011 ja når du sier det sånn kan jeg tenke meg det blir en spesiell opplevelse for guttungen når han våkner:)
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2011 #11 Skrevet 8. desember 2011 Da har vi julegrøt med mandel..for hadde det på dagen på julaften før og følte det ble for mye mat..så nå koser vi oss lille juleaften med det i stedet
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2011 #12 Skrevet 8. desember 2011 I motsetning til det store flertallet her som tydeligvis har pynta til jul uker og måneder før jul (;-P) er det nettopp det vi gjør 23. desember! Begynner å finne fram og sette fram litt 22. desember, men 23. desember pyntes treet. I tillegg ser vi på Grevinnen og Hovmesteren og spiser gjerne risengrynsgrøt. Men, pynting av tre og øvrig pynting er det viktigste den 23
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2011 #13 Skrevet 8. desember 2011 Her pyntes også juletreet på kvelden etter at barna har lagt seg,er tradisjon her og har vært det da jeg var barn.Er ikke noe spesielt med det som en anonym over her kommenterte.
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2011 #14 Skrevet 8. desember 2011 Pynter treet, ser på grevinnen og hovmesteren. Krangler... Hvert bidige år. I år skal vi jammen prøve å la være
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2011 #15 Skrevet 8. desember 2011 Vi pynter treet. Pynter huset ferdig. Spiser marsipan, klementiner og annet godt. Fyr i peisen og en klassiker på TV. Da er det jul her i heimen
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2011 #16 Skrevet 8. desember 2011 Vi pynter til jul, om ikke vi har gjort det den 22. Litt ettersom hvordan vi jobber på lillejulaften. På kvelden har vi lillejulaftenskveldsmat istedenfor middag. Da har vi hjemmebakt brød, lunka medisterkaker, sild, sylte, lefser, laks, eggerøre og annet godt.
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2011 #17 Skrevet 8. desember 2011 Vi gjør og siste finish på julepynten bl.a. juletreet. Så har vi rømme- og risengrynsgrøt med spekemat og mandel i til middag om dagen. OM kvelden når alt er klart så smaker vi på all maten som er laget og kjøpt inn til jul. Det er veldig koselig. Også har ser vi på programmene på tv. Veldig koselig. Og denne jula har JEG ansvaret for kosen da mine foreldre reiser bort. Jeg er litt nervøs, men jeg gleder meg. Vi skal ha god mat og kos.
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2011 #18 Skrevet 8. desember 2011 ååååå nam!!! hørtes så utrolig godt ut Kan jeg komme på lillejulaftenskveldsmat hos dere? hehe, ble sulten nå!
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2011 #19 Skrevet 8. desember 2011 Vi har alltid våre beste venner med barn på pinnekjøttmiddag lille julaften. Utrolig koselig start på julehøytiden;)
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2011 #20 Skrevet 8. desember 2011 pynter juletreet sammen med ungene,setter frem de siste pyntetingene,og begynner å gjøre ting på kjøkkenet,som skal være til middagen på julaften. jeg lager, medisterkaker,riskrem/grøt,rødkål,og surkål...ellers gjøres poteter,ribbe og slikt klart, så jeg slipper å stå på kjøkkenet hele julaften...da skal jeg, mannen og barna kose oss med godteri og kakao....
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2011 #21 Skrevet 8. desember 2011 Lille julaften kommer julepynten fram, ingen julepynt i dette hjem før den tid. Treet blir pynta og noen nisser finner veien ut av eskene og blir plassert litt her og der. Vi har ikke så mye pynt. Rydde ferdig osv. Det jeg/vi ikke orker lille julaften, tar vi på formiddagen julaften. Det er jo vanlig hverdag fram til kl 17 på julaften, så det er jo en del timer og ta av der også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå