Anonym bruker Skrevet 8. desember 2011 #1 Skrevet 8. desember 2011 Noen som vet litt om det? Det har gått i barnehagen der moren min jobber. Sønnen min har nå hostet og slimet i 2-3 uker, men ikke noe feber. Nå har jeg holdt på 1 uke,men heller ikke feber. Kjenner det sitter godt nedi når jeg hoster, og hoster til jeg brekker meg i ett:( Blir jo drittsliten! Det jeg lurer på er om jeg burde sjekke det? Jeg mener- er jo flaut å dra til legen for en forkjølelse, men samtidig så må jeg tenke litt i forhold til jobben min og smitte da jeg jobber i helsevesenet... Har heldigvis hatt fri mens det har stått på,men skal på jobb igjen snart..
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2011 #2 Skrevet 8. desember 2011 http://www.fhi.no/eway/default.aspx?pid=233&trg=MainLeft_5588&MainArea_5661=5588:0:15,1787:1:0:0:::0:0&MainLeft_5588=5544:94394::1:5569:1:::0:0
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2011 #3 Skrevet 8. desember 2011 Jeg vet ikke så mye om det, men er ganske sikker på at det er det jeg har. Har hosta i 4 uker nå. Noen ganger så ille at jeg har kasta opp. Ingen feber, litt snørrete (har kommet siste uka) og ellers er formen ganske bra. Jeg var hos legen mandag forrige uke, men han fant ingenting. Legen sa det kunne være Mycoplasma. men at det var vanskelig å påvise og at det helst skulle gå over av seg seg selv uten behandling. Den siste uka har jeg bare blitt mer og mer sikker på at det er det jeg har siden det aldri tar slutt. Jeg er gravid ogå, 19 uker, og jeg blir fryktelig sliten av dette.
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2011 #4 Skrevet 8. desember 2011 Be om å få tatt en blodprøve og røntgen. Det slår ikke ut på CRP eller feber.
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2011 #5 Skrevet 8. desember 2011 Har ikke så mye å tilføre - men jeg var hos lege pga samme mistanke i går. Jeg har vært "forkjølet" i nærmere fire uker nå og siste halvannen - to uker har det vært en forferdelig tørrhoste. Første uken mistenkte jeg lungebetennelse, men følte at almentilstanden ikke tilsa det, så gikk ikke til lege da. Hadde feber en natt bare. Men tørrhosten har klart vært det verste. Min lege sjekket crp og hvite blodlegemer for å sjekke om det var bakterielt. Han var enig at det burde sjekkes for mycoplasma også - og da tok han en prøve fra svelget. Det ville visstnok ta 3-5 dager å få svar på den prøven. Dette var kun en pinne med bomullsdott i enden som han strøk lett på hver side i svelget mitt. Min lege sa at hvis det viser seg at prøven er positiv for mycoplasma så skal jeg behandles med antibiotika, men at han ikke ville gi dette uten å vite så lenge min almentilstand ikke er mer redusert enn den er pr i dag. Jeg er likevel sånn at jeg trolig ikke kunne vært på jobb siste dagene, men har hatt fri, så da er det greit. Er veldig, veldig sliten. Gå til legen og få sjekket for mycoplasma hvis du har en jobb som krever forsiktighet ift smitte. Min lege sa at det også går "vanlige" virus for tiden som bare er veldig langvarige og som man kan gå og hoste i ukesvis på grunn av. God bedring!
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2011 #6 Skrevet 8. desember 2011 Jeg ble syk for ca 4 uker siden og det første jeg kjente var smerter i brystet når jeg pustet. Et par dager senere kom en forferdelig hoste. Bittelitt feber, men ikke snørr. Var skikkelig dårlig i en uke og gikk til lege siden jeg ikke fikk sove og egenmeld var brukt opp. Hun skrev ut penicilling. Ble vel muligens litt bedre men etter en drøy uke ble jeg dårlig igjen. Hostet konstant døgnet rundt og fikk ikke sove. Veldig slapp og vondt i kroppen. Var til lege tidligere denne uken og hun mente at det måtte være Mycoplasma og skrev ut antibiotika som skulle være virksom mot det. Etter to pillere følte jeg meg mye bedre. Dagen etterpå fikk jeg opp utrolige mengder med slim og sluttet omtrent å hoste! Siden medisinen virket var det jo mycoplasma, antibiotika virker jo ikke på virus. Vil råde deg til å gå til lege. Ikke noe gøy å hangle så lenge. I tillegg må du jo tenke på smittefare siden du jobber i helsevesenet;
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2011 #7 Skrevet 8. desember 2011 Takk for gode svar:) Da får jeg ringe legen i morgen å høre om de vil gi meg en time eller hva jeg burde gjøre.. Skal egentlig jobbe i helgen.. Fryktelig slitsomt å gå slik ja! Jeg leste litt om det på nett nå og ser at noen kan få utslett av det, noe sønnen vår har fått på magen.Jeg har vært obs på utslettet siden han ikke har hatt vannkopper, men det er hvertfall ikke det, så kanskje det faktisk er mycoplasma han og har smittet meg med da:( Hi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå