Gå til innhold

Dette er skremmende lesning

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror dessverre voksenvernet står sterkere enn barnevernet her til lands...

Skrevet

Dette er nok grunnen til at mange er skeptisk til barnevernet.

Skrevet

Uff, kjenner at jeg er blitt skeptisk til barnevernet etter å ha lest dette, samt mange andre tullete avgjørelser som denne etaten har fått dårlig pr for.

Skulle ønske de ble flinkere til å sette inn tiltak framfor omsorgsovertakelse i mange saker.

Stakkars disse barna - sårbar i utgangspunktet også skal de i tillegg bli utsatt for overgrep. Kjenner at jeg blir uvel.

Skrevet

Det JEG leser ut av dette, er at barenvernet gjør for LITE:.De er for sene til og gripe inn og gjør for lite i de tilfeller de faktisk gjør det.

Av holdninger til barnevernet her inne, så virker det jo som om barenvernet er for AKTIVE..At de griper inn og heneter ut barn bare de ikke pusser tenne to ganger om dag..Men sannheten er altså en helt annen..

Voksen folk som kan og snakke og argumentere for seg,- står mye, mye sterkere enn barna som de skal beskytte.

Det er ikke ondskap, eller latskap som ligger bak dette,- det er MENNESKER , enkeltmenensker i barnevernet som ikke gjør jobben sin..Kanskje fordi de ikke tør. De har egne barn og mottar trusler fra voksen de "følger opp";- og vleger og lukke øyne og ører og håper det ikke er så ille, for å skåne sine egne nærmeste...Det er joi uansett så mange andre igjen og redde...Eller de VET hva som skjer, de VIL gjøre noe, men har rett og slett ikke alternativ til og gripe inn (amngelr beredskapshjem, barehjemsplass, penger, folk til og dra fysisk og hente barna...).:Man må ta de mest akutte tilfeller først, hvor det er direkte fare for helse og liv, og ikke der bare "småskader" skjer...Som litt seksuelt misbruk, noen slag og innestengning i kjeller eller utestenging i kulda i lite klær..Det er faktisk realiteten mange gang.....HVEM skal man fokusere på nå.....Jo, de som faktisk står i fare for å dø.....

Skrevet

Nå er det vel ikke usannsynlig at barnevernet er for aktive og for inaktive i ulike saker. Resultatet gir et inntrykk av en etat som ikke er alltid er i vater.

Det sitter mennesker bak ulike avgjørelser, ikke maskiner, og jeg har førstehåndskunnskap nok til å vite at ikke alle disse menneskene har toppscore i verken IQ eller andre felt. Dessverre.

Skrevet

11:22

Dette synes jeg var et tullete innlegg. Mitt inntrykk er at de ofte går for full omsorgsovertakelse når de kunne satt inn tiltak, samt at de ikke følger opp barn de har ansvar for. Det begynner å bli svært mange eksempler på sistenevnte.

Vilkårligheten i barnevernets saksbehandling er det som skremmer meg mest. De evner tydeligvis ikke til å beskytte barna som er under deres omsorg. Jeg synes det er vondt å lese slike artikler som dette.

Stakkars unger og ikke minst stakkars biologiske foreldre som av ulike grunner har overlatt/mistet omsorgen for barna sine.

Sikkert mange som gjør en god jobb i barnevernet, men dessverre synes jeg det er langt mellom solskinnshistoriene.

Håper politikerne tar tak i barnevernstjenesten og gjør den bedre. Det fortjener alle barna som trenger deres hjelp.

Skrevet

11:22 om du ikke fikk det med deg så er det i den artikkelen snakk om barn som ER gjernet fra et dårlig hjem, og som deretter blir plassert hos fosterfamilie hvor de så blir misbrukt eller opplever annen vold.

Det er snakk om folk som får betalt for å ta seg av barna og er ansattetil dette av barnevernet som forgriper seg på disse små som alt er i en utrolig sårbar sitvasjon.

Og på toppen av dette har ikke barnevernet gått til sak i noen tilfeller der de vet at seksuelt misbruk har skjedd!

Her er det altså ikke snakk om barnas foreldre men fosterforeldre som barnevernet har plassert barna hos

Skrevet

Det er helt forferdelig. Kjenner seg ei jente som ble seksuelt misbrukt i 3 av 4 fosterhjem da ho vokste opp. Ho sa ifra mange ganger, men det var aldri noen som trodde på henne og bare sa at ho sa det for å få oppmerksomhet... Hurra for barnevernet!!!

Vil gjerne bli fosterfamilie for noen en dag og håper vi kan bli det.

Skrevet

"i alt er 42 barn utsatt for overgrep siden tusenårsskiftet"

Ja, særlig,,,, tipper det er mer som flere hundre hver dag.

Skrevet

Fyfaen.. Blir så provosert..

Nå er det jaggu på tide at det blir gjort noe med de latterlige fengselsstraffene som overgriperne kanskje får..

Livstid i fengsel.. Det burde skremme noen fra å overgripe seg mot barn!

Skrevet

Du skulle visst hvor strenge lovene er for hva barnevernet faktisk kan gjøre...

Jeg sitter litt på andre siden, og ser hva barnevernet ikke klarer å hjelpe oss med(ung på vei inn i rusen, både alkohol, hasj og tyngre ting). De har ikke mer enn hva vi har fått, og det går dit høna sparker.

Det er ikke så rart vi får unge narkomane i Norge......

Dette var litt på siden, men barnevernet kan ikke gjøre alt. Omsorgsovertakelse kommer an på fylkesnemnda, så ikke legg skylden på barnevernet lokalt.

Dette med barnevernet er en fakkelsak for meg. Noe jeg brenner for, pga egne erfaringer. Lovverket(og da de som lager lovene) er helt på trynet. Og der er det regjeringen(jada, vår statsminister bl a) svikter våre barn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...