Fablefant✿ Skrevet 8. desember 2011 #1 Skrevet 8. desember 2011 Jeg tenkte å lage 3D bilkake til poden på bursdagen hans, men har mest lyst til å pynte den med vanlig vispet krem (har allerede en sjokoladekake og er ikke så glad i smørkrem på sukkerbrød...). Men ser jo at jeg kan få et lite problem: hvis jeg pisker kremen så mye at den blir stiv nok, vil det jo ligne mer på smør ....P Har dere gode bakedamer noe tips? Kan jeg ta gelatin i kremen, eller blir det bare ekkelt?
Fire småtroll Skrevet 8. desember 2011 #2 Skrevet 8. desember 2011 Jeg ville pyntet med mmf jeg. Noen foretrekker sukkerpasta, men jeg synes mmf er både lettere å lage og å jobbe med etterpå, smaker bedre også.. Om du googler finner du mange bilder og forslag til pynting, denne f.eks http://www.kakefesten.com/temakaker/lynet-mcqueen
Fablefant✿ Skrevet 8. desember 2011 Forfatter #3 Skrevet 8. desember 2011 Hmm... som du sikkert skjønner så jeg er ikke så dreven, så hva er mmf? Marsipan? Kan jeg ha vanlig krem under da? Hadde egentlig tenke å bare bruke sprøytepose, sånn som her: http://kakemomsen.blogspot.com/2009/09/3d-bilkake.html men det går kanskje ikke med vispet krem....
Fire småtroll Skrevet 8. desember 2011 #4 Skrevet 8. desember 2011 mmf er marshmellowfondant, nesten som en type marsipan bare at den er laget av smeltet marshmellows og melis. Det er kjempefint å pynte med sprøytepose, men jeg ville ikke brukt kremfløte tror jeg, det faller liksom litt sammen. Ville nok gått for smørkrem til en slik kake. Er ikke så glad i smørkrem i det hele tatt jeg, så jeg har aldri laget slike kaker, men den var kjempetøff.
Fablefant✿ Skrevet 8. desember 2011 Forfatter #5 Skrevet 8. desember 2011 TAkk for svar Da tenker jeg jeg prøver meg på mmf! Så får jeg ha en ekstra kake i back-up
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå