Anonym bruker Skrevet 7. desember 2011 #1 Skrevet 7. desember 2011 Min ørkenrotte heter negern (den er helt svart, huff er det stygt?)
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2011 #2 Skrevet 7. desember 2011 Uff, nå lo jeg faktisk Kremt, det er litt politisk ukorrekt å kalle rotta for Negern. Kan for blir oppfattet rasistisk. Her i huset bor Gomez, Brutus og Bitteliten. Den første er en hamster og de sistnevnte er katter. Bitteliten er forresten ikke bitteliten lenger, men sånn går det når 4-åringen bestemmer navnet på kattungen
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2011 #3 Skrevet 7. desember 2011 Hund (har blitt engel på himmelen): Candy (søt tibbe) Marsvin (også engel på himmelen): Mars (hun liknet på selve planeten og jeg er astrogeek) Reservemamma på hund: Cookie (særegen Chihuahua)
Miztery Skrevet 7. desember 2011 #4 Skrevet 7. desember 2011 Syns jeg hører du sier "Hey, vær snill med negern!".. Selv har jeg en grå langhåret pus som heter Storm (han er grå som en stormsky) og en helsvart korthåret som heter Shampo, han het opprinnelig Espen da vi adopterte ham, så nå heter han Espen Shampo, selv om jeg aldri har fulgt med på ishockey..
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2011 #5 Skrevet 7. desember 2011 her i huset bor to rottweilere som har navnet Ajax og Zalo, så har vi 6 katter som heter, Zindy,Antonio,Elena,Suzie,Athalia og Cassius(Norsk skogkatt) så har den ene katten nettopp fått et kull på 8 kattunger(egentligt 9, men den ene klarte seg ikke) men de står foreløpig uten navn da vi står litt fast med og finne 8 kattenavn som begynne på A
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2011 #6 Skrevet 7. desember 2011 Alle kattene er norske skogkatter og utstillingskatter;)
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2011 #7 Skrevet 7. desember 2011 Godt å se en som avler på rasekatter, og ikke bare får hoppsankull på huskatta si:) Driver oppdrett selv, men i en bitteliten rase, så jeg legger ikke ut hverken navn eller rase her. Men jeg har et kull som straks er leveringsklare, og her går det unna. Mista en liten jeg også, men resten av gjengen har klart seg suverent:)
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2011 #8 Skrevet 7. desember 2011 Hvorfor er det så mye bedre å avle rasekatter enn huskatter da 00:41?
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2011 #9 Skrevet 7. desember 2011 http://home.online.no/~rsvensse/litter-a.html Kanskje du finner noen kattenavn du liker her:)
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2011 #10 Skrevet 7. desember 2011 Akkurat nå har jeg ingen dyr, men kan nevne noen navn på dyr jeg har hatt:) Nøtte (hamster), baileys (fikk navnet i dyrebutikken pga fargen), lille lissi (katt), siri (katt).
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 8. desember 2011 #11 Skrevet 8. desember 2011 Jeg har hatt: En skogskatt som het Pusill (het egentlig pusur men jeg klarte ikke å si det) 4 hunder som het Matti,Ville,Roxy og Buck 2 katter som het Kåre Ludvik og Siri Madonna 2 undulater som het Jesus og Mohammed.
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2011 #12 Skrevet 8. desember 2011 Spør du fordi du virkelig ikke skjønner det, eller for å være morsom? I Norge finnes det pr i dag ca 100 000 hjemløse katter. Hver eneste en av dem stammer fra katter som en gang har hatt et hjem, det finnes nemlig ikke villkatter her i landet, bortsett fra gaupa. Huskatter/blandingskatter blir gjerne gitt bort gratis, eller koster en hundrelapp. Da er det fort gjort å falle for en søt kattunge, særlig hvis ungene maser om katt. Når kattungen ikke er like liten og søt lenger, og kanskje begynner å markere pga at den er kjønnsmoden, da er det billigere og enklere å dumpe den enn å kastrere... Folk skaffer seg katt når de er på hytta i sommerferien, og reiser fra den når ferien er slutt, for katter klarer seg jo alltids... De lar fertile katter fly ute på egen hånd, og får det ene kullet etter det andre, som de dumper eller slår ihjel fordi de ikke får gitt dem bort... Så lenge huskatten har så lav status vil det heller ikke bli bedre. Folk tenker seg ofte om en ekstra gang før de betaler ut mange tusen for en katt. En kattunge som er vaksinert, chippa og har helseattest. Det begynner også å bli mer vanlig at de er ferdig kastrert. Rasekatter blir ofte hold inne, eller har kattegård/blir lufta i sele. Det er ikke rasekatter som fyller opp kattehjemmene til Dyrebeskyttelsen/Kattens Vern/FOD/Kattens SOS osv osv. Seriøse oppdrettere tester kattene for en del sykdommer. Sykdommer som også finnes hos huskatter... Hvor stor andel av "huskattoppdrettere" tror du leverer kattene chippa, vaksinert og med helseattest? Som tester for f.eks FIV (Katteaids) og Felv (virus som fører til leukemi) før parring? Jeg har alldeles ikke noe i mot huskatter, har to hittekatter selv. Det er huskattAVL jeg er i mot. Mine katter, som jeg aldri fant eierne til, kom hit med 7 mnd mellomrom. Og de var alt for små til å være ute på egen labb, den første var bare ti uker gammel. Rasekattoppdrettere leverer ikke kattunger før de er minst 12 uker gamle, og slipper dem hvertfall ikke ut alene når de er så små. Og om en kattunge hadde fått stukket ut, så hadde de vel helst etterlyst den, ikke bare gitt F***... Ikke lenge siden det dukket opp 2-3 kattunger nede i veien her. Det var forskjellige folk som fant dem, noen hundre meter fra hverandre. De var også ca 10 uker gamle, og hadde neppe overlevd vinteren om ikke noen hadde forbarma seg over dem...Siden ingen etterlyste dem, og det heller ikke var noen respons på annonser/lapper osv så var det vel noen som hadde dumpa dem, eventuelt noen som bare var glad til for at de stakka av, og som syntes det var helt greit at noen andre tok seg av dem... Så lenge det finnes så jævlig mange idioter som tar til seg huskatter så bør det faktisk ikke avles på dem!! Vi vil aldri bli kvitt problemet med hjemløse katter så lenge folk lar kattene sine få det ene kullet etter det andre. Man trenger heller ikke la en hunkatt får unger før kastrering. En hunkatt går ikke og lengter etter å bli mor, og vil ikke føle noe savn om hun ikke blir det. Tvert i mot så har katter godt av kastrering. De blir roligere, og kan tenke på andre ting enn å ha seg... Mange hunkatter løper tett, de slutter nesten å spise, og kan fort pådra seg livmorbetennelse om de stadig løper uten å bli parra. Veldig mange har ikke forsikring på huskattene sine (koster noen hundrelapper i året, men det er jo ikke huskattene verdt...) og et keisersnitt kan koste 15000 om du er uheldig med tidspunktet. Hva tror du folk gjør da? Mange lar ungene, og i verste fall mora dø. De kan jo bare få en ny gratiskatt... Om noen velger å teste kattene, både mor og far for Fiv/Felv, og helst PRA og PK-d, scanner for HCM og har full kontroll på hvem begge foreldre er, så sett igang. Sørg også for chip, vaksine og helseattest, gi mor og unger skikkelig mat. Hold både mor og unger innendørs til ungene er minst 12 uker, da slipper man å bli sittende med et kull som må flaskemates fordi mor blir påkjørt, eller at mor blir drektig igjen alt for tidlig. Så kan man ta betalt det samme som dyrlegen skal ha, pluss for skikkelig for. 1500 er en passe pris da, så får man kjøpere som tenker seg om to ganger, og er interessert i å ta seg av katten... Den dagen det tyter med rasekatter hos Dyrebeskyttelse o.l. så skal jeg da såvisst gi meg med oppdrett jeg også... Mine to hittekatter, en han og en hun, er begge kastrerte og vaksinerte i dag, og lever lykkelig sammen med mine rasekatter. Men, jeg kan ikke fylle opp huset med andre "bruk og kastkatter"... På tide at de som nærmest kaster gratiskatter etter folk begynner å ta ansvar. Hadde jeg kommet over noen som dumpa kattunger, da vet jeg faktisk ikke hva jeg hadde gjort... Nå går vi mot en ny kald periode, og mange katter vil lide. En venninne hadde en drektig katt i fosterhjem, Katten har tre spener igjen, resten har frysi bort, hun har sannsynligvis ligget på et litt for kaldt underlag. De kan også fryse av seg ørene. Katter tåler faktisk kulde ganske dårlig, og det ble i fjor advart mot å la kattene være ute over lengre tid. Ble langt dette, men dette er noe som engasjerer meg, spesielt siden man nesten hver dag kan lese om hittekatter, dumping av kattunger osv...
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2011 #13 Skrevet 8. desember 2011 Hat åtte fisk, det er alt... men navn har de. Tom-Roger, Helge-Timothy, Trude-Tamara, Alf-Eskil, Frøydis-Anett, Åge-Chrisander, Vibeke-Victoria og Svein-Jonathan.
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2011 #14 Skrevet 8. desember 2011 Har hatt en kanin som hetet Nina, en hund som heter Fanny, en katt som heter Youghurt (det beste ho får! er hvit og grå)
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2011 #16 Skrevet 8. desember 2011 *klapper* Helt enig med deg! Du fikk sagt det Hilsen ei som er like engasjert
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2011 #17 Skrevet 8. desember 2011 Hunden vår heter Loke Også har vi hatt en hund som het Caro
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2011 #18 Skrevet 8. desember 2011 For det første så er langt fra alle katteoppdrettere så stuereine som du fremstiller dem her. Der er mange som driver rovdrift på hunkattene omtrent, med altfor mange kull og i altfor nære relasjoner der gemyttet på katta blir helt forferdelig. Grunnen til at du ikke finner rasekattunger hos dyrebeskyttelsen eller gatelangs er fordi oppdretterne skal tjene penger på de for enhver pris. For det andre så ser jeg virkelig ikke vitsen i å bruke 10 000,- på ei katt, da kan jeg heller donere pengene til noen som virkelig trenger de og hente meg ei huskatt.
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2011 #19 Skrevet 8. desember 2011 Helig birma (karikari) Sphynx (Tora)
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2011 #20 Skrevet 8. desember 2011 Tre katter som heter Whiskey, Bailyes og Fjert!
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2011 #22 Skrevet 8. desember 2011 Signerer 05:10, men hun fikk det mye bedre frem en hva jeg hadde evnet! Skulle ønske flere forsto dette.
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2011 #23 Skrevet 8. desember 2011 Hjemme hos oss bor (nå må vel noen kjenne meg igjen?): - Vargar, Irsk Ulvehund av finsk avstamning, 3 år, og døpt av min sønn som egentlig ville ha en bror som skulle hete Vargar. Kompromiss ble hund med samme navn. Vargar er også flertall for "ulver" på svensk, så på sett og vis har han sitt eget rasenavn i navnet. - Bella, halvt perser, rød og en eminent musejeger, noe som trengs når man bor på gård. Bella heter egentlig Grizabella etter glamourkatta i Cats, og kom til oss som halvtåring etter å ha blitt levert til avliving hos den lokale dyrlegen. De ringte oss og spurte om vi ville hente henne mot at de kastererte henne først, de hadde ikke hjerte til å avlive en slik skapning. Selvsagt hentet vi henne =) - Ymer , hvit dvergschnauzer, som kom til oss etter at den forrige familien ønsket å omplassere han og vi ønsket oss en DS. Fantastisk skapning som passer perfekt i familien. Vi ønsket å gi ham et sterkt navn som kunne stå til Vargar, navnet han hadde fra før fungerte ikke på vår dialekt, så vi fant noe som lignet men hadde betydning. Ymer, Ymre, Ymir eller Yme var utjotnen, en enorm kjempe, i følge norrøn mytologi. Av Ymer ble jorden og himmelen skapt. Så er en litt morsom motsetning mellom størrelse og navn. Jeg syns det er kjempespennende med navn, og koser meg masse med å finne navn på dyrene våre. Tidligere har jeg hatt Quincy (etter musikeren Jones), Pando Psycko Del Fin Pus, Kasper (etter spøkelset), Røder (etter katta til Oluf), Mary Ingalls og Elvis, Canis Lupus =)
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2011 #25 Skrevet 8. desember 2011 Her heter bikkja Muffe. Har to katter. Ei som jeg tok til meg da hun var ca 6 mnd og utmagret villkatt. Fikk henne behandlet for orm, midd, ja all slags udyr som hun hadde på seg, og kastererte henne. Hun heter Kinje og er idag 7 år og ei meget bestemt og spesiell frøken Den andre katten vår heter Babe. Henne fant vi nyfødt i en plastbolle i hagen til naboen på en regnværsdag. Ja, lagt ut for å dø... Hun er en nydelig og helt fantastisk katt Har hatt katter hele livet og de har hetet: Josef, Donald, Dajmi, Diesel, TimTim, Snipp, Snapp..osv.. hehe Skal ikke ha flere dyr når disse dyrene ikke er blant oss lengre, for med 3 unger, så har jeg mer enn nok...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå