Gå til innhold

Hvem er det greit å fortelle det til, tidlig?


Charlotte23

Anbefalte innlegg

Hei, mitt første innlegg :) Endelig positiv test i dag, vi har ventet spent hver måned i lang tid nå!

Jeg lurer veldig på hvor vanlig er det å fortelle det til flere enn partner? Jeg har så lyst å fortelle det til mamma (hun merker det nok uansett liksom ;) )

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fortalte til min aller beste venninne med en gang :) Hun vet at vi prøver, og hun og mannen prøver også. Er 6+1 i dag, og kommer til å fortelle til mine foreldre neste gang jeg treffer dem. De kommer på besøk neste uke.

Forrige gang turte jeg ikke å fortelle til mamma og pappa så tidlig, fordi jeg tenkte at de kom til å bli veldig lei seg hvis det gikk galt. Denne gangen skal de få vite det såpass tidlig fordi de kommer på besøk, og da er det morsommere å fortelle det til dem nå enn å ta en telefon om noen uker...

Hvis du vil fortelle det til moren din, så synes jeg du skal det. Det er lettere å snakke med mødre om hva som skjer i kroppen din, enn med barnefaren, for han forstår ikke så mye av det. Det er i alle fall min erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer!! Jeg er nå 5+6 og har ikke fortalt til andre enn pappaen. Har egentlig lyst til vente til uke 12 med å fortelle noen andre, men det blir nok vanskelig ift julen. Så regner med å fortelle nærmeste familie i julen, men alle andre må vente til uti januar :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er 4+3 i dag, og har fortalt det til min mamma...tenkte vi skulle fortelle det til svigers lille julaften...blir jo ikke noe akevitt i år. Vet ikke om de andre kommer til å forstå det da, for jeg står jo aldri over akevitten og juleølen. Tenkte vi skulle fortelle det til resten av familien i februar, når faren for spontanabort avtar. Å poste noe på facebook tror jeg ikke jeg gjør før jeg kanskje er 6 mnd på vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei :) har fortalt det til noen veninner og samboeren har fortalt det til en kompis.. Det er noe med at gleden blir annerledes når man får dele den :) er selfølgelig redd for å miste, men tenker at da er det godt å ha noen som veg det også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil bare takke for svar, for dette er noe jeg også har lurt på. Har så lyst å fortelle det til mamma, men samboen mener vi må vente. Føler jeg trenger å få delt bekymringene mine med noen:) jeg er 5+0 idag, å super lykkelig <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fortalt det til familien og 3 stk på jobben, for de vet vi prøver (ivf). Sa det med en gang jeg fikk positiv test. Er i uke 7nå og skal vente med ¨å si det til flere før uke 12.

Var gravid sist vinter og fortalte det til min sønn på 3,5 år som ble overlykkelig, men så aborterte jeg. Han ble utrolig lei seg og prater om det av og til enda. Han sier av og til "tror ikke vi får noen baby jeg mamma".

Det er egentlig største grunnen til at vi ikke sier noe for nå skal jeg være ganske sikker på at det går bra før gutten min får vite det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

er 5+5 i dag. venter nr 2. Sønnen vår på 3 får ikke vite noe ennå, men i helgen fortalte vi det til svigers og mine foreldre. Søskene våres har også fått vite det, samt voksne nieser. Det er også et par kolleger og sjefen min på jobben som vet det. Det er godt at noen nære vet det, selv om det kan gå galt. Det kan være godt å ha noen å snakke med dersom det går galt. Fortalte det mye senere forrige gang, men var 11+3 da vi var på tidlig ul og fikk bekreftet termin (trodde det var 7+3).

 

Dette må være opp til den enkelte, men vi har tatt testen sammen begge ganger - koselig å være sammen om det. Vi hadde også en bok sist gang med en del for far og en del for mor. Fin bok som vi fikk om barnets og mors utvikling og følelser og tanker som dukker opp hos mor og far, m.m.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk vite det på på søndag, er 6+2 og har fortalt svigers, mine foreldre, bestevenninna mi og samboeren har fortslt det til noen venner av seg. Var absolutt ikke meninga å fortelle det enda, men verken jeg eller min kjære er no flink til å holde på slike hemmeligheter, hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Svangerskapsboken. Den er utgitt av Sandvik. Kan bestilles på tlf 51440080 eller [email protected]

Jeg har 8. Utgave fra 2007, men har lyst å skaffe meg en ny utgave. Står så mye nyttig om alt mulig man trenger å vite, samt mye koselig info.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Flora med nr 3 <3

Er det den boken man får ved første besøk hos lege eller jordmor ?

Jeg har fått en sånn bok til mor/ far fra samme forlag med begge barna.

Eller er det en annen større bedre bok som finnes?

 

Vi har fortallt det til samboeres søster og mannen hennes. Hun er en nær venn av meg. Og gikk gravide sammen sist, og det skjer visst igjen

!

Vil vente leeenge med å fortelle det, for jeg vil at storesøster på 6 år skal få vite det først. Så etter 12 uker.. Nå er jeg strax 6 uker.

Kommer til å slite med å gjemme magen !

For den synes allerede!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fortalt det til nærmeste familie og venner. Skjønner ikke helt dette med å skulle holde det så fryktelig hemmelig, heller jeg. Facebook-annonsering, er noe heelt annet da!

 

...skulle det gå galt, er nå min siste tanke hvor leie andre blir seg!! Da trenger vi den støtten vi kan få. Kan være greit å ha noen andre å prate med enn bare hverandre, dersom vi skulle miste lille babyen vår.

 

Men sånn tenker vi :)

 

Alle må da gjøre det som føles rett for seg selv og den situasjonen den enkelte er i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gang jeg var gravid sa jeg det til mamma med en gang, men da var jeg 16 år. Nå testet jeg positiv i går og er nok ca. 5 uker på vei. Jeg er nå 20, og har bestemt oss for å vente et par uke før vi forteller familien om det. Og andre venter vi med til det har gått 12 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...