Anonym bruker Skrevet 7. desember 2011 #1 Skrevet 7. desember 2011 Ser ut til at mine 2 barn (jenter) med 3års mellomrom må dele rom når vi flytter etter nyttår...noen med erfaringer her? Mine krangler endel, og de er begge veldig opptatt av at de har hvert sitt rom og noen ganger vil ikke storesøster at lillesøster skal leke med lekene hennes og omvendt..de har nå hver sitt stort soverom... Gruer meg veldig til de må dele rom..ser for meg bråk og stress...
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2011 #2 Skrevet 7. desember 2011 Selvfølgelig kan de det Mine har også 3 år mellom seg, gutt og jente. Samme regla med krangling her, men selvom de har hvert sitt rom elsker de å ligge sammen. De gleder seg alltid til helga for da kan de sove på samme rom
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2011 #3 Skrevet 7. desember 2011 Klart de kan Mine barn deler rom, gutt på 8 år og jente på 5 år. Det har ikke vært bare lett. Blant annet dette med leker. Og når de har venner på besøk, blir jo da det ene barnet utestengt fra rommet sitt så de andre skal få leke litt i fred (dette skjer derimot ekstremt sjeldent). Andre ting har vært at eldste plutselig fikk for seg at det var skummelt å se på yngste når hun sov. Da måtte yngste sovne på vårt rom hver kveld. Nå har vi løst det med køyeseng Ellers er det selvsagt en utfordring når de skal sove og en vil ha musikk, en vil ikke det. En vil ha lys, en vil ha mørkere. En vil ha lydbok, en vil ha musikk. En vil småsynge litt, en vil ikke høre på det Blir til tider smågal på kveldene, men det løser seg oftest. Det positive er at de er veldig knyttet til hverandre og leker veldig godt sammen. Men joda, gleder meg til de får egne rom om sånn ca fire år
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2011 #4 Skrevet 7. desember 2011 Jeg har delt rom med mine søstre hele oppveksten. Det gikk helt fint det, selv om vi kranglet ganske ofte. Om du har mulighet kan du jo lage en liten plass til hvert av barna som dem kan ha for seg selv.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2011 #5 Skrevet 7. desember 2011 Tenkte kanskje på en skillevegg...? eller noe slikt, for se når jeg finner en plass å bo! takk for svar. HI
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2011 #6 Skrevet 7. desember 2011 Nei, det er strengt forbudt og du blir straffet med fengsel. Barna kommer i fosterhjem, et hjem hvor de selvsagt har hvert sitt soverom. Spøk til alvor, mine eldste (jente 9 og gutt 6) deler soverom. Det går litt både og. Dessverre har gutten et særdeles lite søvnbehov og det går utover søsteren. Hun trenger mye søvn. Om litt over ett år går kontrakten til leieboerne ut og da skal vi integrere leiligheten i huset vårt og vi får to soverom til. Så det er heldigvis ikke så lenge igjen...
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2011 #7 Skrevet 7. desember 2011 Går nok helt fint det Delte selv rom med min søster som er fire år yngre. Vi flyttet og måtte dele rom ett par år før vi fikk bygd ut. Delte rom fra vi var 7 og 11 til 9 og 13. Gikk kjempefint.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2011 #8 Skrevet 7. desember 2011 En skillevegg kan være en god ide. Hvis det virkelig trengs, så kan du dra den ut og la begge få litt albuerom (eller hva det heter). Jeg har også delt rom med min 3 år eldre søster, og mamma fortalte at det ikke var alltid lett. Men uansett hvor mye vi kan plage hverandre, så hadde vi også hatt det fint sammen. Husker en gang at vi så en skrekkfilm da jeg var rundt 8 år, og turde ikke å sove alene. Derfor var jeg glad for at jeg hadde søstra mi på samme rom.
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2011 #9 Skrevet 8. desember 2011 Mine to barn skal dele et mini-rom.... Vi har planer om enten å lage et nytt rom Evt. Lage et tv/fritidsområde under trappa... Men det blir ikke før om noen år. Men de er ganskesmå, spedbarn+3 år
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2011 #10 Skrevet 8. desember 2011 Her deler ungene rom, det går veldig greit. Problemet er når det er venner på besøk, da MÅ den andre vøre på rommet pga ett eller annet tull. Men men. De krangler så busta fyker, men ingen problemer med å dele rom heldigvis. Vi har laget køyeseng til de, den er ikke helt åpen slik som vanlig køyeseng men mer tett. Store plater forran og på siden, og vi har skjært ut åpninger til de begge i passe str. Sydd gardiner slik at de kan trekke disse for om de ønsker å være mer i fred. De ble kjempefornøyde når vi laget denne senga. Malt i de fargene de ønsket inne deres senger og pyntet slik de ønsket.
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2011 #11 Skrevet 8. desember 2011 Våre tre barn deler faktisk rom. Tvillinger og en litt større jente. Vi har familiekøye, og egentlig en tredje seng, men den pakket vi bort, da tvillingene vil ligge nede sammen, og største ligger oppe. Det fungerer veldig fint og de elsker å dele rom. Om noen år flytter vi, og det vil ingen av barna, og de spør om de kan fortsette å dele rom
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå