Gå til innhold

Dere som jobber i butikk...

Anbefalte innlegg

Skrevet

.. Hvilken butikk, trives dere og hva tjener dere? :)

Jeg har en utdannelse, men vil ikke jobbe som det jeg er utdannet som, derfor blir det butikkjobb for meg, men jeg vet ikke hvilken butikk jeg burde velge? Hvor er det kjekt å jobbe? Og hva tjener man?

Har faktisk tenkt litt på lekebutikk? Barnevognsbutikk. Dyrebutikk. Hmm..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har fagbrev i butikk og jobba i butikk i 3, nesten 4 år.. Hev meg på studier igjen når jeg ble alene! 154 kr i timen inkl fagbrevtillegg på ordinær lønn, + helgetillegg i helger:) Har jobbet innenfor matbutikk.. Man blir lei!! Ordinær timelønn aner jeg ikke, men du kan sjekke www.butikksjef.no.

Skrevet

kommer jo ann på hvor interessen din ligger... jeg har jobbet i kles butikk, og mistrivdes pga at jeg ikke har stor interesse for klær.. jeg har jobbet i interiøsbutikk og stortrivdes da jeg har interesse for interiør..jeg har jobbet i gullsmed, og stortrivdes fordi jeg elsker smykker og diamanter...

så du må finne ut hva du har interesse for.

Skrevet

Jobber som ekstravakt på nille når jeg har fri fra min 100% stilling i døgnrurnus. Stortrives der, og synd det er herlig og ha litt omgang med mennesker, samtidig som jeg liker utfordringene med å presentere varene for kunder på en måte som gir oversikt og ryddig butikk.

Tror jeg har like under 150 i timen, men siden det bare er for jeg liker det og ikke fordi jeg trenger det økonomisk har jeg ikke lagt vekt på det.

Skrevet

Har jobbet i gullsmed, platebutikk og i bokhandel. Bokhandel var det jeg likte best.

Helt ok lønn, men ikke noe å bli rik på;) Men å trives på jobb er det viktigste, tenker jeg.

Skrevet

Her har du tariffen:

http://butikksjef.com/wordpress/?page_id=619

Jeg har jobbet i butikk hele mitt voksne liv og stortrives med det, jeg har 164,95 kr i timen så jeg har litt mer enn tarifflønn. Jobber i bokhandel, noe som passer meg utmerket som elsker å lese. Jeg leser ca to bøker i uken og møter masse hyggelig mennesker jeg kan diskutere bøkene med hver eneste dag :)

Jeg kunne nok funnet en bedre betalt jobb med mer familievennlige arbeidstider, men jeg kjeder meg aldri på jobb, har ikke gruet meg til å gå dit en eneste gang, har et supert arbeidsmiljø, morsomme varer osv osv. Jeg ønsker rett og slett ikke gjøre noe annet..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...