Anonym bruker Skrevet 7. desember 2011 #1 Skrevet 7. desember 2011 Ikke at jeg egentlig bryr meg så mye om hva andre gjør, men dette er tanta til datteren min. Hun drikker vin hver eneste dag. Om klokka er 12 eller 20 spiller liksom ikke noe rolle. Hun er midt oppi eksamener, og drikker gjerne en flaske for hver gang hun leser/skriver. Er ikke snakk om 1 glass, men faktisk 1 flaske hver dag...Og faren hennes er alkoholiker.. Kanskje jeg som har blitt prippen på mine "eldre" dager?
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2011 #2 Skrevet 7. desember 2011 En flaske om dagen HVER dag er veldig mye.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2011 #3 Skrevet 7. desember 2011 Det kan være normalt for henne siden faren er alkoholiker, men det er ikke vanlig for andre, og heller ikke bra. Vil si at hun har det problem som bør gjøres noe med.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2011 #5 Skrevet 7. desember 2011 Jeg kan også finne på å drikke vin daglig i en periode..(om jeg er "vintørst";) - men ikke mer enn et glass daglig. Ofte 2 glass i helgene, etter ungen er i seng. Drikker hun en flaske daglig, så er hun alkis:) Er faren alkis så har hun nok anlegg for å bli det hun også.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2011 #6 Skrevet 7. desember 2011 Hadde barre sakt min meining og driter i resten. Ligger i blodet.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2011 #7 Skrevet 7. desember 2011 Ok, da er det ikke bare jeg som er helt på tur her Leser jo støtt her inne om at det er "helt vanlig" å drikke vin hver dag, men da kanskje av typen 1 glass. Hun har statusoppdateringer med bilder hver eneste dag om oppgaveksriving og vin.... Hun har forøvrig ikke hatt kontakt med faren sin siden hun var 8 år gammel, og er idag bikket 30... men avhengigheten kan vel være arvelig? HI
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2011 #8 Skrevet 7. desember 2011 En flaske er for mye. Et glass er ok. Etter min mening.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2011 #9 Skrevet 7. desember 2011 Alkoholavhengighet er arvelig, ja. Det ligger i genene. Indianere, f.eks - har ekstremt lett for å bli alkoholikere. Det er det mange som er også.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2011 #10 Skrevet 7. desember 2011 Undersøkelser viser at alkoholisme er hele 70% arvelig betinget. Altså, selv om faren ikke har vært en rollemodell miljømessig, så har hun 70% sjanse for å utvikle alkoholisme basert på genetisk arv. http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article4153107.ece
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2011 #11 Skrevet 7. desember 2011 Nei, jeg skal ikke legge meg oppi det jeg. Hun får gjøre som hun vil... HI
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2011 #12 Skrevet 7. desember 2011 70% kjangse, ja... Nå er jo denne faren følgelig bestefar til mitt barn. Bestemoren er pilleavhengig, stebestemoren røyker hasj og drikker (også vært sprøytenarkoman) og tanta som drikker vin hver dag... Dårlige odds for mitt barn, med andre ord HI
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2011 #13 Skrevet 7. desember 2011 Morfaren min kommer fra en alkoholfamilie. Begge foreldrene, samt alle hans søsken er/var alkoholikere. Vet hvertfall om et søskenbarn av mamma som bruker både alkohol og narkotika. Min mor har tre brødre, ingen av dem er alkoholikere. Og heller ikke noen av barna deres. Men både mamma og brødrene hennes, samt oss barna av dem igjen, har alltid fått innprentet at vi må være forsiktige med alkohol. Kanskje det har hjulpet litt, for vi alle kan ta oss en fest, men ingen av oss fester hver dag, for å si det sånn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå