solfrøken-♂♂♂ Skrevet 7. desember 2011 #1 Skrevet 7. desember 2011 Har en gutt i 2.klasse som sliter med å sovne før kl 21 flere kvelder i uka.. Han står opp kl 07.00 hver dag (inkl helgene) Vi synes han bør være i seng til kl 20.00... (tvinger han ikke til å sove da) siden vi er redd han skal få for lite søvn, men kanskje det bare er altfor tidlig??? Hva er det vanligeste her egentlig???
Fire småtroll Skrevet 7. desember 2011 #2 Skrevet 7. desember 2011 Målet vårt er også å få 2.klassingen i seng kl åtte, men han sover sjelden før halv ni. Han står opp mellom halv syv og syv om morgenen.
Gjest Filifjonka Skrevet 8. desember 2011 #3 Skrevet 8. desember 2011 Hvor langt er et tau? Hvor mye veier en fisk? Så lenge ungene står opp greit om morgenen, fungerer greit utover dagen og ikke bærer preg av at de sover for lite, da får de nok søvn. Søvnbehov er indivuelt.
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 8. desember 2011 Forfatter #4 Skrevet 8. desember 2011 Ja, jeg er veldig klar over at søvn er forskjellig fra person til person... Men lurer bare på hva som er "normen" her.... Han står opp og gjør alt sålenge han kan øyne en mulighet til å være lenger oppe... Så jeg stoler ikke på det heller. Han kan sovne kl 20 og fremdeles slite med å stå opp, men en annen dag sovner han kanskje 21.30 og står opp uten klaging kl 7....
Gjest Sekretøsa Skrevet 8. desember 2011 #5 Skrevet 8. desember 2011 Min 7åring funker best med 12 timers søvn. 4åringen fungerer med litt mindre
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 8. desember 2011 #6 Skrevet 8. desember 2011 Min 7 åring sover normalt 10-11 timer om natten. Mer 10 timer enn 11 timer.
Gruffalo:-) Skrevet 8. desember 2011 #7 Skrevet 8. desember 2011 Tror kanskje gjennomsnittet for en 7 åring er 9-11 timer i løoet av natta:-) Søvnen er jo delt inn i ulike faser, så de sover ikke like "hardt" hele tiden, men det er den dype søvnen som er vesentlig, og får de nok dyp søvn klarer de seg mindre sovetid:-) Hvis du ble noe klokere av det:-) Ble litt rotete!
___ Skrevet 9. desember 2011 #8 Skrevet 9. desember 2011 Så vidt jeg vet trenger de fleste barn på den alderen ca 11 timer søvn, noen litt mindre ig noen litt mer. Veldig stor andel av norske barn får for lite søvn. Selv om de ikke virker søvnige kan det gi dårligere konsentrasjon på skolen, dårligere oppførsel , depresjonnog overvekt. Det gjelder selvfølgelig også ungdom og voksne.
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 9. desember 2011 Forfatter #9 Skrevet 9. desember 2011 Tusen takk for alle svarene =) Ser ut som de fleste her tenker som meg, at 10-11 timer holder... Vi får kanskje bruke helgen på å teste ny leggetid tror jeg, at han legger seg først kl 20.30... Da slipper han ihvertfall å ligge og ikke få sove (ikke noe er verre enn det)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå