Gå til innhold

Hvilket bilsete anbefaler dere til 4-åringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten vår har sittet i bakovervendt frem til nå, han fylte nettopp 4, så nå er det på tide å bytte. Noen gode råd? Helst noe litt rimelig (mulig vi kjøper brukt) ;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi kjøpte dette til vår 4 åring og er kjempefornøyd.

http://www.babyshop.no/bilseter-og-tilbehor/bilsete-gruppe-2-3/cybex-solution-x-fix_1

Ikke det billigste, men så har vi aldri spart penger på bilstoler.

Tidligere hadde vi denne http://www.barnashus.no/nettbutikk/detaljer/bilstoler/25-36-kg/britax-kid-plus.html

men det var fordi vi ikke hadde isofix. Da vi kjøpte ny bil, og vesla trengte stor stol hun også så tok vi Britax stolene i den bilen hvor ungene sjelden sitter og Cybex stolene i den bilen hvor de sitter daglig.

Cybex stolene er mye mer stabile (muligens pga isofix) men jeg liker også godt at du har ei plate i nakken som du kan legge litt ned slik at hodet til barnet ikke faller framover. Stolen blir jo litt mer "usikker" med en gang du får den lille knekken på nakken siden hodet da får lenger vei å gå om du skulle bli påkjørt bakfra, men jeg ser det som mer sikkert at ungen sitter skikkelig i setet med en liten knekk i nakken (lett å rette opp når barnet er våkent / legge litt bak når de sovner) enn at hele kroppen ligger framover.

Kjempefornøyd med setene

Skrevet

Takk for gode råd :-) Leste jo at de cybex solution-stolene var kommet best ut i test, så har veldig lyst på en sånn (liker jo heller ikke å spare på sånne ting...), men har bare veldig dårlig økonomi nå de neste månedene (jul ++++). Vurderer å kjøpe brukt, så kanskje det er noen som selger noen sånne brukt.... Veldig greit å få noen tips her uansett, så vet vi hva vi skal se etter, enten vi kjøper nytt eller brukt...:-)

Skrevet

Vi har britax kid fix og er veldig fornøyd med det.

Har i det siste sett etter bilstol til lillebror og i dag kjøpte vi Cybex Solution (uten isofix) til 999 kr på BilXtra.

Ser ut til å være et bra sete, men har ikke prøvd det ennå. Den rimligste vi har sett på som har sett bra ut.

Skrevet

Takk for svar :-) Det hørtes ikke så gale ut nei :-)

Skrevet

Det har jeg, Cybex Solution, det billigste på bilxtra. Men tror jeg kjøpte det i en kampanje eller noe i fjor sommer, mener jeg ikke betalte mer enn 799 for det. Men vær obs på at setet kan være hardt å sitte på, speseilt ved lengre turer. Vi har da brukt liten pute hun kan sitte på. Men hadde jeg hatt bedre råd, ville jeg gått for de mer "komfortable". Men setet er greit og kommer godt ut i tester, men man blir vel bortskjemt ;)

Skrevet

Vi har akkurat byttet ut besafe izi combi med et maxi cosi ferofix. Utrolig fornøyd!! Gutten vår blir fire i april..Ikke av de billigste setene dette da...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...