Gå til innhold

Ang STUDENTBOLIG :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Håper noen kan svare. Jeg er 22 år, alenemor til en og begynte i år på generell studiekompetanse. Altså siste året på vgs. Skal søke meg inn på universitet eller høgskole til neste år. I høst la jeg inn en søknad på studentbolig, og nå ble den godkjent. Har fått innvilget en bolig fom neste uke om jeg takker ja. Men i kontrakten sto det at man må gå på universitetet for å få det? Og at semesteravgift må være betalt. Sjekker ikke de som godkjenner søknadene om man studerer, eller hvor og hva man studerer? Snakka med kjæresten min. Han sa han bodde i en sånn studentbolig når han gikk vgs, altså boliger som egentlig er for de på universitet. Samme med søsteren min som aldri har gått på universitetet, hun bodde i akkurat samme type bolig som jeg er tilbudt mens hun tok vgs og var alenemor til en jente. Må jeg ringe de å spørre, eller kan jeg bare signere kontrakten? Når jeg ringte dem igår med spm var damen i tlf veeldig lite behjelpelig.. Innen 3 uker står vi uten bosted isåfall, og det er trangt på leiemarkedet her :( Ringte på en leilighet idag men de ville ikke ha barn i hus..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette kommer an på vilkårene som er knyttet til akkurat de studentboligene du har søkt plass i. Stort sett er de reservert for studerende ved spesifikke studiesteder, og jeg vil tro det tilhører sjeldenhetene at videregående skole er omfattet av disse.

Du må ta kontakt med de som administrerer boligene og spørre.

Skrevet

Jeg går på høgskole og leier studentbolig. Jeg fikk nøklene før jeg hadde betalt semesteravgift og fikk da beskjed at Studentsamskipnaden har tilgang på systemet så de kan sjekke hvem som har betalt semesteravgiften.

Betaler man den ikke er man ikke reell student og her jeg leier vil man da enten bli kastet ut, for å gi plass til studenter, eller man kan bli boende for en ekstra 1000,- lapp i mnd.

Skrevet

Takk for svar! Men rart at de utdeler meg leilighet før de sjekker at jeg overhodet er registrert på universitetet da?? Herregud, hva gjør jeg nå om jeg ikke finner leilighet?!!! Kan ikke stå uten leilighet når jula er over og det er tilbake til skolestart og jentungen skal i bhg igjen... Sendt mld og ringt på flere leiligheter men ingen treff :( Fuck.. HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...