Gå til innhold

Jeg er sikkert den seneste av alle til den første kontrollen...


Månefeen ♥

Anbefalte innlegg

På fredag har jeg min første kontroll, gleder meg som en liten unge på julaften! Da er jeg i uke 13.

 

Sist var jeg på kontroll allerede i uke 7. Da var jeg så dårlig at jeg var innom hyppig, jeg var på KK til ultralyd i uke 9, og uke 13 ble jeg lagt inn, dehydrert og med ketoner. Lå inne en uke med intravenøs, fikk ultralyd også ved innleggelse.

Følte jeg fikk kontakt med knøttet i magen tidlig, det var veldig koselig tross mye turbulens med kroppen min.

 

Jeg har vært dårlig denne gangen òg, men klart å holde meg noenlunde. Glemmer ofte at jeg er gravid, så det skal bli utrolig deilig å begynne med kontroller, få helsekortet, bestille ultralyd, høre hjertelyd hos legen/jordmor osv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er nesten like sein som deg med første kontroll. Skal onsdag om en uke, og er da 12+4. Skal på første UL gjennom et forskningsprosjekt senere samme dag, så det blir en stor dag! I morgen skal jeg tyvlytte litt på magen for føste gang... får beøk av ei venninne med doppler, og storgleder meg :D:D

 

Lykke til på fredag! Godt at du ikke er like dårlig denne gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nesten like sein som deg med første kontroll. Skal onsdag om en uke, og er da 12+4. Skal på første UL gjennom et forskningsprosjekt senere samme dag, så det blir en stor dag! I morgen skal jeg tyvlytte litt på magen for føste gang... får beøk av ei venninne med doppler, og storgleder meg :D:D

 

Lykke til på fredag! Godt at du ikke er like dårlig denne gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal på min første kontroll nå fredag:)og jeg er 13 uker på vei...litt sein, men d er mitt 4.barn da så jeg vet litt mer nå føler jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at jeg ikke er den eneste, føler alle andre er rundt uke 8-9 :)

 

Var veldig deilig å ha vært på den første kontrollen idag, endelig er svangerskapskortet i hus :) Jeg hadde med det fra sist gang, blodtype o.l. Fant også ut der og da at det var greit å ha personnr til min mann med (i et veldig gravid hode husker jeg ikke slike ting).

 

Fikk ikke høre hjertelyd, hun sa det ikke var noe hun ville gjøre før i uke 14-15. Litt skuffende, men vi har jo monitor og hører på den hjemme. Neste kontroll er rundt uke 20, etter ulyralyd.

 

Lykke til dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...