Anonym bruker Skrevet 7. desember 2011 #1 Skrevet 7. desember 2011 Hva gjør jeg da barnefar ikke ønsker kontakt med sønnen sin? Kan jeg kontakte noen for videre hjelp? Hva foregår da man ikke ønsker kontakt med sitt eget barn? Dette er helt j.... med tanke på barnet. F...
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2011 #2 Skrevet 7. desember 2011 Ønsker han ikke kontakt så er det ingenting du kan gjøre med det. Samvær med eget barn er et frivillig opplegg.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2011 #3 Skrevet 7. desember 2011 Du kan ikke gjøre en dritt, dessverre. Beeen there, men her løsna det og han ville ha mer kontakt. Samværsforelderen kan ikke tvinges til å ha kontakt med sitt eget barn. Har dere delt ansvar kan han komme og gå som han selv vil, dessverre.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2011 #4 Skrevet 7. desember 2011 Han må uansett følge opp økonomisk. Kontakt NAV.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2011 #5 Skrevet 7. desember 2011 Min 8-åring har ingen kontakt med sin far. Ikke med noen andre i den familien heller (farmor, farfar, tante etc). Det er fortsatt trist og vondt for meg. Sønnen selv bryr seg ikke noe om det, da han har en stepappa som har vært der siden han var baby. Men for meg er det i perioder utrolig vondt..
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2011 #6 Skrevet 7. desember 2011 Skulle ønske du var moren til min manns første barn. Moren hennes vil ikke at han skal ha samvær og reglene i landet hun bor i gjør det helt umulig for mannen min når hun setter seg på bakbeina.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2011 #7 Skrevet 7. desember 2011 Jeg forstår at jeg ikke får gjort så mye med det eller kan tvinge han, men jeg ønsker så gjerne at sønnen vår skal ha et like godt forhold til sin far som han har med meg sellom vi ikke er sammen. Greit, vi har hatt litt problemer med samarbeid, men plutselig vil ha ikke treffe sønnen vår mer. Han er jo bare 5.mnd. Kanskje han er irritert på meg for et eller annet, men det bør da ikke gå utover vår sønn. Dette er han evt voksen nok til å snakke med meg om hvis det er noe jeg har sakt som kansje har såret han, ikke ve jeg. Det gjør bare så forferdelig vondt i mammahjertet når han ikke ønsker kontakt med barnet, så tenkte kanskje det kunne hjelpe at vi gikk til noen vi kunne snakke med slik at vi kan ordne opp i ting og at alle kan få det best mulig på hver sin måte og med tanke på videre samrabied. Skal tross alt samarbeide i minst 18år fremover, og barnet er bare 5.mnd gammel... Jeg har alt av ansvar for barnet, han betaler heller ikke bidrag, men jeg får etterbetalt fra NAV. Men ang det med bidrag er ikke det viktigste for meg nå, nå vil jeg bare ha et fungerende samarbeid med bf slik at sønnen vår kan få en trygg og godt oppvekst og de kan knytte bånd til hverandre sellom han ikke har foreldre som er sammen. Fatter ikke hva som gjør at han ikke vil ha kontakt med sønne vår, hva er liksom viktigere... Jaja, håper han viser litt interesse når han har fått tenkt litt eller hva han nå gjør/skal. Bedre sent en aldri! Hjertelig takk for at dere brukte tid på å svare på spm mitt, er bare litt satt ut... Hehe!
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2011 #8 Skrevet 7. desember 2011 20:35 Så trist at han ikke har kontakt med sin far eller noen fra den siden av familien, ikke frekt ment, men jeg forstår ikke hvorfor de ikke ønsker kontakt?! Barnet har da ikke gjort noe, de er jo uskyldige... Men er uansett godt at han har en farsfigur i livet sitt da, og dere har det bra med situasjonen:) Men forstår deg svært godt at det kan gjøre vondt i perioder, med tanke på barna.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2011 #9 Skrevet 7. desember 2011 20:37 Egoistisk da, om hun ikke ønsker at han skal ha samvær med barnet? Er barnet henne bør tenke på, ikke seg selv.. Kanskje det kan være sjalusi, dersom hun ikke ønsker at de skal ha samvær med tanke på at dere er sammen?! Dårlig gjort ovenfor barnet synes nå jeg. Hun bør jo bare være evig takknemelig for at hun har en som vil stille opp og være der for hennes barn.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2011 #10 Skrevet 7. desember 2011 Det virker jo som dere er på talefot og har hatt en form for kontakt til nå. Da kan jo familievernkontoret kanskje være noe..?
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2011 #11 Skrevet 7. desember 2011 20:34 Håper det løsner seg her også. Vi har ikke delt ansvar, er jeg som har ansvaret for barnet. Men hadde ikke forundret meg om han plutselig sendte sms om noen uker/mnd om at han ønsker delt ansvar 50/50.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2011 #12 Skrevet 7. desember 2011 21:48 Nei, vi har ikke noe kontakt lenger. Har ikke hatt kontakt siden august. Er derfor jeg vil kontakte noen som kanskje kan hjelpe oss slik at han får deltatt i livet til barnet. Hører ikke fra noen av den siden av familien til barnet vårt. Ingenting. Får ikke kontakt med han.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2011 #13 Skrevet 7. desember 2011 Ah, ok. Da misforsto jeg. Da er det nok dessverre veldig lite sannsynlig at han stiller opp noe som helst sted...
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2011 #15 Skrevet 7. desember 2011 21:59 Åjaa, okay. Jeg trodde man måtte stille opp på slike steder jeg, men da forstår jeg. Da får det vel bare være. Men det hadde jo vært det beste for alle tre føler jeg, er derfor jeg tenkte å ta kontakt.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2011 #16 Skrevet 7. desember 2011 Her er vi i samme "båt" som deg. BF vil ikke ha kontakt med barnet. Han forsvant brått ut av livet mitt mens jeg gikk gravid. Jeg har prøvd nesten alt, bortsett fra å steppe opp på døra med barnet på armen. Selv om det har fristet mang en gang. Jeg har ringt, sendt meldinger, sendt mail og vært på familievernkontoret for å få råd. Han ble innkalt til et møte med meg på FVK i håp om at vi kunne finne en løsning og at han kanskje etter hvert ville treffe barnet. Han ringte FVK og sa at han ikke aktet å møte opp. Barnet har heller ingen kontakt med BF side av slekta. Jeg vet ikke engang om besteforeldrene på BF side vet at barnet finnes. Men han betaler bidraget da. Synes det er vedig leit for gutten sin del at han ikke skal kunne bli kjent med faren sin og den siden av familene, men er desverre ikke stort mer jeg får gjort nå. Håper selvfølgelig at BF en dag skal "ta til vettet" og ta kontakt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå