Anonym bruker Skrevet 7. desember 2011 #1 Skrevet 7. desember 2011 for babyen i magen? Vet det er skadelig, men er røyk mer skadelig?
Gjest ->>- Skrevet 7. desember 2011 #2 Skrevet 7. desember 2011 Nei, ikke like skadelig. I hvert fall ikke som er dokumentert ennå.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2011 #4 Skrevet 7. desember 2011 For babyen er det like skadelig for den får like mye nikotin. For deg (når du ikke er gravid) er det mindre skadelig (med tanke på kreft osv.), og også mindre skadelig for de rundt deg som slipper passiv røyking. http://www.baby.no/helse/barnelegen/spor/snus/
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2011 #5 Skrevet 7. desember 2011 Men er det ikke flere ting enn nikotin i røyken som er skadelig for barnet?
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2011 #6 Skrevet 7. desember 2011 Skadelig på andre måter, kan blant annet få andre typer kreft. Kreft i munnhulen og bukspyttkjertelen, sistnevnte har dårlige prognoser hvis man først får det.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2011 #7 Skrevet 7. desember 2011 ift den linken ser det ut til at farene ved snus utelukkende dreier seg om før barnet er født (spontanabort, for tidlig fødsel, løsning av morkake osv) stemer det? Eller er der farer for f.eks sykdom som kan oppstå etter at barnet er født også? hi
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2011 #9 Skrevet 7. desember 2011 Oops, leste ikke hele spørsmålet. Da ble jeg litt mer usikker. Har i allefall hørt at røyking kan føre til dårligere blodsirkulasjon, og det er jo ikke bra for barnet, tror man kan få barn med lavere fødselsvekt f.eks, har også hørt at barnet kan utvikle seg litt langsommere enn jevnaldrede på enkelte områder, men jeg har ikke noen dokumentasjon på det på stående fot. Hvis det er nikotinet som forsårsaker dårlig situasjon så må vel snus være verre, siden det er høyere konsentrasjon? Kanskje noen andre som vet noe om det?
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2011 #10 Skrevet 7. desember 2011 20:39 var da altså samme som 20:34, går litt fort i svingene her...
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2011 #11 Skrevet 7. desember 2011 Takk for svar. Jeg har forsøkt å google litt, og finner info i forhold til at det er farlig, men ikke sammenlignet med røyk. hi
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2011 #12 Skrevet 7. desember 2011 Snus er meget farlig for fosteret! Øker sjansen for spontanabort med 60% Nå må dere slutte å skrive at ting er "ufarlige" uten at dere vet det, DIB-damer! http://www.dagbladet.no/2010/09/04/nyheter/helse_barn/snus/13255803/
Gjest ->>- Skrevet 7. desember 2011 #13 Skrevet 7. desember 2011 Ingen av svarene så langt i tråden har påstått at snus er verken ufarlig eller "ufarlig," annie.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2011 #14 Skrevet 7. desember 2011 du svarte vel ganske direkte på det du pila? jegg fikk inntrykk av at du sa det ikke var noe farlig.
Gjest ->>- Skrevet 7. desember 2011 #15 Skrevet 7. desember 2011 Dine inntrykk kan vel knappest jeg holdes ansvarlig for.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2011 #16 Skrevet 7. desember 2011 Nei, ikke like skadelig skriver pila, at du ikke kan lese det som står der er ditt problem;)
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2011 #17 Skrevet 7. desember 2011 Gravide anbefales å kutte både snus og røyk. Det er mye nikotin i snus og det er farlig for fosteret.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2011 #18 Skrevet 7. desember 2011 Takk, det vet jeg. Jeg lurte på om det er LIKE skadelig som røyk, eller om man evt. rissikerer flere ting ved å røyke. hi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå