Gå til innhold

Sitter folk å synger julesanger sammen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sånn på julaften? Er det sånn:

"Ja da tar vi den rosa sangen alle sammen?"

Og går man rundt juletreet lengre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe, vi har aldri sunget en julesang i mitt barndomshjem. Og gikk faktisk i en alder av 33 år rundt juletreet for første gang i fjor... fordi mamma insisterte pga barnebarn som var blitt store nok til å gå;) Men vi spilte musikk på cd spilleren altså....

Skrevet

Hehe, nei, vi gjør ikke det. Men her hjemme, med bare meg, samboeren og barna så synger vi julesanger sammen. Gå rundt juletre gjør vi ikke, men kanskje skal vi begynne med det også her hjemme. Jeg husker jo selv hvor stas jeg syntes det var da jeg var liten og hvor skuffa jeg var da foreldrene mine aldri ville bli med på det, hehe ;)

Skrevet

Klart vi går rundt juletreet og synger en julesang.

Men det er ikke sånn at vi sitter i sofaen med gitaren og synger "Herre Jesus Frelseren" nå i førjulstiden.

Men jeg og barna synger for full hals alt som kan tenkes av jul, advendt, Lucia m.m.

Jeg jobber i en barnehagen med "tegn til tale" - og mine egne barn liker godt å lære alle tegnene.

Skrevet

Vi har ikke noe tradisjon på at vi skal synge julesanger på julaften, men jeg prøver å lære ungene en del julesanger nå i førjulstida. Da sitter vi sammen alle sammen, jeg, pappaen, og ungene så synger vi og gjør bevegelser til sangene (der vi kan). Ungene elsker det, og det skal jammen ikke mange ganger til før de kan deler av teksten (de er 3,5 år og 2 år).

Skrevet

Nei, jeg kjenner jo selv at ipoden holder lenge med tanke på julemusikken her i huset.. Gå rundt juletreet har vi aldri gjort i min barndom, men vi var bare 3 som regel, så vi rakk jo ikke akkurat rundt, hehe.

Men kom til å tenke på det her om dagen, og lurte på om dette var en tradisjon man fremdeles praktiserte ;o)

Hi

Skrevet

Vi pleide (når jeg var liten) å gå rundt juletreet og synge sanger sammen. Vi pleide å gjøre dette etter pakkene var åpnet slik at ikke disse var i veien. Det var vel for å få ut litt futt av oss ungene. Tror vi sang 4-5 sanger før alle satte seg ned og vi spiste dessert (for det var det "plutselig" plass til =))

Nå når jeg er "stor" så gjør vi ikke det, men vil vel gjøre det når barnet er gammelt nok (er gravid med første nå).

Skrevet

På julaften synger vi julesanger og går rundt juletreet ja :) En fin tradisjon syns jeg :)

Jeg går å smånynner på julesanger hele desember både hjemme og på jobb...hehe...

Skrevet

Vi synger ingen julesanger på julaften, vi går heller ikke rundt juletreet. Ungene går rundt juletreet når de feirer jul med faren sin.

Men vi synger ofte julesanger her hjemme. Vi hører på P4sin julekanal, så støtt og stadig går vi og synger på sanger vi kan. Men det er ikke slik at vi setter oss ned for å synge.

Skrevet

Vi har alltid gått rundt juletre og sunget, hver jul før julegavene. Kjempekoselig! Øver med barna på sangene nesten hver dag nå, så de skal kunne litt på julaften...

Skrevet

Vi går rundt juletreet og synger julesanger både på julaften og i alle andre selskaper i julen. Noen ganger blir det bare en eller to sanger, andre ganger blir det en seanse på sikkert en time. Ingen av oss er gode til å synge, memn det er en hyggelig ting å gjøre.

Skrevet

Jeg tror ikke vi har sunget en eneste julesang sammen:)

Men fikk gjort det på skolen.., så det var aldri noe savn¨;)

Skrevet

Hvilken julesang er den rosa sangen??

Skrevet

Vi går ikke rundt juletreet på julaften, det handler om plassmangel, men vi synger. Jeg kommer fra en sangglad familie, så det blir ofte både to og trestemt og mange vers. Kjempetrivelig!

Skrevet

Ja vi synger!

Gjerne litt spontant og ihvertfall når vi går rundt juletreet!

Skrevet

Synger sammen med barna jevnt og trutt, og ikke bare nå til jul. Vi pleier ikke gå rundt juletreet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...