Anonym bruker Skrevet 7. desember 2011 #1 Skrevet 7. desember 2011 Gjør sykt vondt. Må jeg gjøre noe med det!?legevakta ??!syns personlig det virker litt drastisk,men vet ikke om man kan bli syk av slike bitt..:s noen med erfaring?
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2011 #2 Skrevet 7. desember 2011 Jeg blir bitt og klort hver eneste dag av kattungene, jeg lever ennå...
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2011 #3 Skrevet 7. desember 2011 Jeg vet ikke om du kan få stivkrampe jeg, men hvis såret er rødt og hovent og gjør vondt så kan du jo ta en telefon
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2011 #4 Skrevet 7. desember 2011 Har du noen sår da? Rens de evt. Om de ikke spriker mye, og du ikke tror de må syes så er det sikkert greit å behandle det hjemme. Er det en villkatt? -evt stivkrampesprøyte. Er det din katt og du har stivkrampesprøyte ifra før av.. hadde jeg blitt hjemme. Det er mer bakterier i et menneske bitt. Men er du usikker, så ring til lgv evt -og få råd til rens av sår etc..
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2011 #5 Skrevet 7. desember 2011 Takk for svar.nei,var en katt i et besøk vi nettopp var i.har to tannmerker i skukderen som er litt øm,og så er det komt blåmerke.så er det noen kloremerker..jævla dritt katt..men det går vel sikkert fint
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2011 #6 Skrevet 7. desember 2011 Ble det er sår, gikk det hull på huden? Hvis det er et sår så må du ta stivkrampesprøyta. Det kan være fult av bakterier så du må kanskje ta sprøyte og få kur. Men det kommer ann på såret.Et lite overfladisk bitt ville jeg sett litt ann. Samme om det er "villkatt" eller ei! Ring legevakten for dyrebitt skal man ikke spøke med! Har blitt bitt av noen katter og det samme har kollegaene mine.. Håper det går bra!
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2011 #7 Skrevet 7. desember 2011 Ja, det ble to små sår.de er hoven,kjennes ut som to små klumper inni hvert sår på en måte, så er de litt røde..og blå..huff.typisk..men om det skulle vise seg å bli infeksjon eller noe,hva er symptomene da.tenker å hvertfall se det an til i morgen... HI
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2011 #8 Skrevet 7. desember 2011 Ved dyrebitt så bør en ringe lege innen noen timer tilfelle stivkrampesprøyte. Overdriver ikke og syns du skulle ringe legen hvis det ble hull på huden. Men du ser best selv!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå