Anonym bruker Skrevet 7. desember 2011 #1 Skrevet 7. desember 2011 Jeg har så sabla vondt i halsen, klarer såvidt svelge. Vært slik i to uker. Trodde jeg var blitt smittet av lillegutt, han gikk nemlig på antibiotika pga halsbetennelse, så jeg startet med antiobiotika jeg også med engang jeg kjente noen i halsen.. men det hjalp ikke. Nå har jeg gått sånn i to uker, har ingen andre symptomer annet enn at jeg de siste dagene har begynt å tørrhoste.. hva kan dette være når det ikke er halsbetennelse? (har testet på legesenter for crp og strep-a test, begge negative..)
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2011 #2 Skrevet 7. desember 2011 en helsesekretær er ikke utdannet til å svare på dette her.... eller satser du på at hun spør neste lege som er innom hos henne?
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2011 #3 Skrevet 7. desember 2011 Når tok du crp sist da? Det kan ha utviklet seg til halsbetennelse. Dersom du har gått med skikkelig vond hals i to uker ville jeg gått til lege. Er nok streptokokker.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2011 #4 Skrevet 7. desember 2011 Ingen symptomer fra nesen? Virus kanskje?
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2011 #5 Skrevet 7. desember 2011 Nei, men man trenger ikke å være lege for å vite at en neg CRP og strep.test, itillegg til null effekt av antibiotika mest sansynlig betyr at HI har et virus å slite med... Varm te med honning, teppe og bena litt høyt. Paracet hvis det gjør veldig vondt... God bedring *amb.arbeider.*
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2011 #6 Skrevet 7. desember 2011 Var hos legen for det samme i dag. Har hostet i tre uker. Han testet også for hvite blodlegemer og mykoplasma. Eller så er det også et "vanlig" virus på gang som oppfører seg slik som dette uten at det er noe alvorlig, det bare tar laaaaang tid å bli kvitt visstnok.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2011 #7 Skrevet 7. desember 2011 Glemte å ta med at hvis det er 14dager siden du tok prøvene, så ville jeg tatt en ny tur til legen. Bare for å utelukke/bekrefte,som en sier over her, at det har utviklet seg til helsbet. eller strep. siden di sønn hadde det. Prøvene kan ha blitt tatt for tidlig sist... 19:30
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2011 #8 Skrevet 7. desember 2011 Jeg tok crp og strep-a test for ca to uker siden, crp var på 17 og strep testen var negativ. Fikk likevel antibiotka siden både jeg og legen var sikre på at jeg hadde blitt smittet av lillegutt. To dager etter jeg tok prøvene var jeg tilbake igjen på legekontoret med lillegutt så da fikk jeg tatt en ny crp på meg også når jeg først var der.. da var den helt fin igjen dvs <5. gikk på antibiotka i en uke men det har som sagt ikke hjulpet noenting. lillegutt derimot blei helt frisk igjen etter antiobiotikaen. Kan det være mykoplasma kanskje? hi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå