Gå til innhold

Dere som er alene med barna

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan dere fortelle meg hvordan hverdagen deres er? Eller hva dere finner på i helgene?

Jeg er gift, men mannen min jobber mye utenlands. Han er borte lange perioder og hjemme i litt korterer perioder. Jeg og barna finner liksom ikke en rutine til hvordan hverdagen skal gå når vi er alene. Føler vi bare har det travelt. Når vi hjemme så suller jeg rundt og ikke får noe gjordt. Har ingen idè til hva helgene bør bringe.

Jeg er jo ikke helt hjelpesløs, men er til tider så utslitt at jeg ikke gidder noen ting.

Men er jo kjempeeffektiv når mannen er hjemme. Da er vi ute på alt mulig rart + at jeg får litt alenetid.

Jeg lurer på om dere har bestemte dager hvor dere vasker klær, handler osv.?

Hvordan møter dere venninner?

Hvordan er ettermiddagene deres?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

- Vasker klær hver dag. Studerer ikke fulle dager bestandig så da handler jeg uten ungen.

- Venninner er stortsett her på besøk, når jeg har barnefri annenhver helg er jeg sammen med kjæresten min som bor i en annen by, fire timer unna. Kan også ta med ungen på 3 år på kafe på ettermiddagstid, såfremt vi ikke må grytidlig opp..

- Ettermiddagen? Vel, her ser vi på peppa gris på barnetv på youtube, jeg lager middag mens barnet nekter å spise det. Leter etter forsvunnende bamser når hun skal legges, som hun har gjemt bort og glemt hvor hun har lagt det. Hyyyler om jeg ikke finner de hun skal ha. Tv har jeg ikke tid til, rett og slett..

I helgene når hun og jeg er alene drar vi ned til byen f.eks og møter andre, eller bare er hjemme og suller. Har ingen alenetid utenom 2 helger i mnd. Skulle ønske jeg hadde en time for meg selv hver dag, utenfor huset på kveldstid.. *sukk*

Skrevet

Jeg planlegger når jeg skal vaske klær. Har ikke så mye klesvask, så vasker ikke hver dag. Kanskje 2-3 ganger i uken? Men isåfall, så tenker jeg på hva som er skitten og når jeg skal ha det på meg. Da passer jeg på at jeg vasker det par dager før, slik at det er tørt til jeg skal bruke det.

Og når det gjelder handling, så tar jeg litt og litt ca. annenhver dag. Er det noe som er tomt hjemme, så tar jeg en tur i butikken etter henting på sfo. Så er det hjem og lage middag mens barnet mitt sitter og gjør leksene. Prøver å rydde hver dag.

Jeg legger aldri planer for helgen. Tar alltid som det kommer. Men noen ganger tenker jeg at det kan være koselig å ta en tur på kino på lørdag eller søndag hvis vi ikke har noen andre planer.

Er så vant til disse rutiner nå at jeg føler meg ikke spesielt sliten når kvelden kommer. Kanskje litt trøtt, men men...

Skrevet

Jeg er alene med 1 barn 100% (dvs ingen avlastning i noen helger eller noe)

Storhandler 1 gang i uken, enten med eller uten barnet :)

Vasker stortsett når barnet er i barnehagen siden jeg jobber 50% og liker å tilbringe det lille vi har av tid sammen :)

Når barnet kommer hjem ifra barnehagen lager vi middag sammen, rydder litt og leker :))

I helgene leker vi sammen med andre barn (har venninner som har barn på ca samme alder)

Reiser på arrangementer

Kino

Søndagtur

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...