Anonym bruker Skrevet 7. desember 2011 #1 Skrevet 7. desember 2011 Er det noen som vet hvor lang tid det tar før feberen bør begynne å gå ned når man går på antibiotika? Det er snuppa på tre som er syk, og hun begynte med det på mandag, men har fortsatt feber, og har vært veldig slapp. I dag har hun spist bittelitt, og virket litt kvikkere, men feberen synker ikke... Skal selvfølgelig ta henne til legen igjen, men vil gjerne høre om andres erfaringer. Hun har forresten hatt feber i over to uker nå.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2011 #2 Skrevet 7. desember 2011 det spørs jo hva hun har fått antibiotika for... Det er mange typer antibiotika, og det er ikke sikkert at den hun fikk tar akkurat de bakteriee. Kaskje de må forsøke en annen type.. Kanskje hu har en virus infeksjon i tillegg.. Noe ganger virker antibiotikaen på et par dager, andre ganger tar det lenger tid. Feber alene er ikke farlig, så lenge hun spiser/drikker bra, bleia er våt(ikke mørk,stram urin) og almenntilstanden er ok... Blir hun veldig slapp, ikke drikker og virker dehydrert så må ma kontakte lege med e gang. Men det vet du jo sikkert...
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2011 #3 Skrevet 7. desember 2011 Fra mandag har hun spist veldig lite, vært slapp og blek. Det eneste hun vil ha er sjokolademelk. Hun leker ikke, sitter slapp på sofaen. Helt ærlig, så vet jeg ikke hva hun får antibiotika for, vil tro hun har fått det fordi hun har hatt feber så lenge, og ikke blir bedre. I tillegg har hun stygg hoste. hun har hatt ørebetennelse og omgangsyke oppi dette, men er bedre av det. Hun fikk Klacid, som legen sa at skulle ta knekken på det meste...
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2011 #4 Skrevet 7. desember 2011 Da er det nok bare virus........ For selv med langvarig feber så trenger det ikke være betennelse. Har dere målt CRP eller SR ved blodprøve? Hva sa dette i så tilfelle?
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2011 #5 Skrevet 7. desember 2011 Stakkar da, hun har vist vært igjenom litt... Antibiotika alene er jo hardt påde på mage/tarm (prøv å få i henne youghurt) og imunforsvaret generelt. Men om du føler at hun ikke er noe bedre, så ville jeg ringt ned å snakket med legekontoret. -Noen leger er også raske til å skrive ut antibiotika...kanskje ikke alltid det beste på en allerede sliten kropp. Få de til å ta div blodprøver for å få noen svar. God bedring 18:54
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2011 #6 Skrevet 7. desember 2011 Det ble ikke tatt noen prøver på mandag. Crp har bare vært på 30 tidligere, og det er tatt prøver for både kikhoste og mykoplasma som har vært negative. Jeg får i henne sjokolademelk, men ikke noe annet å drikke. Matlysten er veldig dårlig. Hun sier hun har vondt i magen, og er i det hele tatt veldig slapp og sliten. Jeg forstår at det kan være et virus, men det er veldig vondt å se på at hun har blitt gradvis dårligere, hun har gått ned 1,3 kg nå, og er veldig gusten i ansiktet. Jeg føler at legen gav henne antibiotika fordi han ikke hadde noen andre forslag. Vi skal til legen i morgen.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2011 #7 Skrevet 7. desember 2011 Huff, stakkars jenta di! Det er ihvertfall tydelig at antibiotikaen ikke virker på noe. Om hun har 30 i crp er nok heller ikke noe vits med medisin, ihvertfall ikke antibiotika. Jeg var så dårlig på lørdag at jeg ikke kunne vente til mandag med å komme meg til legen, hadde feber på 4. dagen og den var over 40, formen var HELT ELENDIG. Kom til legen, nevnte mykoplasma pga ei venninne som akkurat har hatt det og da ga han meg antibiotika for det pga smittefaren. Crp var 187. Siden vi ikke visste hva det var, trodde jeg i grunn ikke at det ville funke med medisin, men det gjorde det virkelig. Etter en dag var jeg feberfri og oppegående, nå føler jeg meg helt frisk. Så det var nesten magi i de pillene jeg fikk;) Håper dere finner ut av hva det er som feiler henne og at hun blir frisk snart!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå