Anonym bruker Skrevet 7. desember 2011 #1 Skrevet 7. desember 2011 Hvordan skal man oppføre seg når man møter en morder? Jeg gikk på et kjøpesenter for å handle julegaver da jeg møtte på en som har drept konen sin. Morderen (som er dømt og soner) var også ute på juleshopping - med sivilt politi. Jeg ble helt satt ut - og faktisk litt redd. Skermmende å plutselig ha det onde mennesket forand seg. Jeg kjenner han ikke personlig, men morderen er kjent fra media. Synst faktisk at menn som har drept konen sin, gjemt henne på et kjølelager i noen dager, for så å droppe henne i en elv ikke burde vise seg offentlig. Stakkars barna som mistet sin mor. Synst dere at det er helt ok at vi skal møte slike mennesker når vi er ute med barna? Ikke at jeg var redd for at noe skulle skje - men slike mennesker burde holdes innesperret til dommen er ferdig sonet.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2011 #2 Skrevet 7. desember 2011 Får folk i fengsel kjøpe julegaver altså? Hm. Nei, hadde vel blitt litt skrekkslagen selv.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2011 #3 Skrevet 7. desember 2011 Jeg er enig med deg. Synes det er forkastelig at de får perm til julehandel og slik luksus man kan unne seg når man ikke er så dum at man havner i fengsel. Dessuten kan de vel ta en evt julehandel på nettet i våre dager. Bor i Stavanger og er stygt redd Stavangers befolkning kan treffe på noen av Nokasranerne i nær framtid.. Helt skrudd.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2011 #4 Skrevet 7. desember 2011 Om det er han jeg tenker på...konen var nydelig med langt lyst hår? Og de drev et gatekjøkken? Han har jo vært masse ute på perm, ekkelt!
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2011 #5 Skrevet 7. desember 2011 Jeg syntes det er helt feil at et menneske som soner en straff samme hva det er for skal få permisjon for juleshopping eller annet. Det er jaggu ikke sånt de får i andre land og jeg skjønner ikke hvorfor de skal få det her. Har man gjort noe galt og skal sone en straff skal man da ikke få permisjon fra straffen. Den man har drept, voldtatt også videre kan da ikke ta permisjon fra å være død, skadet........... Norge har det mest tullete systemet jeg vet om. Er jo ikke rart det blir mer og mer kriminalitet når de får så korte straffer og så gode vilkår mens de soner. Det at folk som kommer fra en del andre land sier at å sitte i fengsel i norge er som å være på gratis ferie sier vel sitt
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2011 #6 Skrevet 7. desember 2011 Her syns jeg forskjellen er om det var et umotivert drap ala ABB og trikkedrapet, eller om det var slik som han du nevner som drepte kona si (og sikkert følte han hadde et motiv). Jeg vet også om en morder, vi var i barnedåp sammen før han ble avslørt, men etter mordet, og i ettertid syns jeg det var litt creepy. Men jeg tenker at jeg ikke har noen grunn til å tro at han er farlig for meg. Han studerte jus mens han satt inne og jeg traff han flere ganger på universitetet mens han enda sonet, men jeg tror at det er mye skumlere med tikkende bomber som ikke er fanget opp, enn slike dømte drapsmenn som har fått tid til å tenke igjennom hva de har gjort. I tillegg er tanken i vårt samfunn at alle som har gjort noe galt, skal få mulighet til å forbedre seg og komme tilbake til samfunnet. Da er det neppe lurt å sitte inne i 10 år uten permisjon, for så å kastes ut og måtte klare seg selv. At det må en lengre tilvenning til, først med vakter, men etterhvert vanlige permisjoner, syns jeg er fornuftig. Litt verre syns jeg det er med en nabo som også ble drapsmann etter å kjørt på en myk trafikant i sommer. Naboen er kjent for å kjøre som en galning, men de fant ikke bevis for det i den ulykken. Derfor får han tilbake sertifikatet snart, og fortsetter å gjøre veien livsfarlig for oss andre.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2011 #7 Skrevet 7. desember 2011 Men selvom de ikke er farlige for hvem som helst, så syns jeg ikke en som soner en slik dom har noe å gjøre ute i butikker! Det er jo kjempeekkelt for feks barna hvis de møter han i butikken. Eller annen familie, naboer, you name it.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå