Gå til innhold

Brun utflod i uke 8?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg bor i USA og har ikke forsikring foer i januar, saa faar ikke gaatt til legen foer det, saa jeg har en del bekymringer siden dette er min foerste!

 

I gaar og i dag har jeg hatt brun utflod, er dette vanlig? Frem til tirsdag var den kritthvit, saa jeg ble litt nervoes da den plutselig var brun. Den virker ogsaa mye mer slimete enn hva som er vanlig. Jeg har hatt litt magesmerter, men det begynner aa blir bedre naa enn det det var. Puppene mine har vaert hovne og to stoerrelser stoerre siden foer jeg fikk bekreftet graviditeten, men i dag er de lang fra saa hovne som de har vaert og ikke fullt saa store.

 

Er dette normalt eller kan jeg ha hatt en SA?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når jeg var 6+6 og 7+0 hadde jeg to små blødninger, det kom bare litt blod på papiret. Etter det hadde jeg brun utflod, altså rester etter blødningen i ca 2 dager. Det er nå 13 dager siden, og jeg har ikke blødd noe etter det.

 

Det skal sies at jeg ble kjempenervøs og bestilte ultralyd privat, jeg var der 8+1. Da målte de fosteret til at jeg bare var 6+3. Det betyr nok at jeg hadde en sen eggløsning og var kortere på vei enn jeg trodde. Blødningen kan derfor passe med festeblødning eller tiden for mens. Det er vanskelig å si, men hjertet dunket uansett høyt og tydelig, og alt så bra ut <3

 

Det er visst mer vanlig med blødninger enn man skulle tro, hver 4. kvinne opplever det i 1. trimester. Hvis du googler blødning i svangerskap finner du masse forum-tråder om MA eller lignende. Jeg har selv lest masse på nettet, det er veldig vanskelig å la være, og jeg ble så nervøs av det! Ut fra det man leser virker det som om ALLE opplever MA og SA, men slik er det nå ikke. Det er ingen sensasjon å være gravid, heller det mest naturlige i verden :) Tenk på generasjonen med kvinner som er ca. 80 år + nå, de bar gjerne frem 6-10 barn, og visste verken hva ultralyd eller folat var.

 

Hvis du har en SA kommer det en kraftig menslignende blødning, og det har du jo ikke hatt :) Pust ut og kos deg videre, du er fortsatt gravid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Ikke for aa skremme noen, men etter 5 dager med brunt blod, ble det plutselig roedt med masse kramper. Har hatt det veldig vondt i kveld med baade fysiske og psysiske smerter foer babyen kom ut av seg selv, med placenta og hele greia. Veldig skremmende da jeg var helt alene. =(

 

Oensker dere alle lykke til med deres spirer og haaper jeg kan komme tilbake med en sterkere spire om ikke saa altfor lenge. =(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg! Jeg føler med deg. Jeg har opplevd det samme. En SA og en MA. To ganger før jeg ble gravid igjen for 3 gang, og da satt den:-). Ofte blir man fort gravid igjen etter en SA eller MA, så det er bare å sette i gang:-). Det er godt at ting ordnet seg selv, det er det beste. Lykke til på neste runde, så får vi håpe vi ser deg her snart igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...