Anonym bruker Skrevet 7. desember 2011 #1 Skrevet 7. desember 2011 Jeg er gravid med mitt andre barn, og i uke 36 sist så sprakk hele magen i strekkmerker. Nå er jeg i uke 32 og har masse strekkmerker, åreknute på høyre ben (tom jordmor kalte den "stor") og en navle som har poppet ut allerede. Ser på bilder fra forrige svangerskap der jg satt i bikini uten strekkmerker, åreknuter, og utstående navle - og med STØRRE vektøkning- og bare griner. Jeg blir så sint at jeg har mest lyst til å slå til ett eller annet (d ble med puter).....jeg er helt panisk over hvordan dette kommer til å se ut etter graviditeten, det tok meg lang tid å akseptere strekk merkene jg hadde sist - og nå er alt så mye verre :( klarer ikke å se på magen i speilet lengre, begynner bare å gråte.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2011 #2 Skrevet 7. desember 2011 Og jeg vil gjerne vite om det er flere som tenker slik som meg??
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2011 #3 Skrevet 7. desember 2011 Trøst deg med at nå er det straks over, og du holder en nydelig baby i armene dine! Det brude uansett motivere deg til å spise sunt og gå turer, for å holde deg i best mulig form. Da blir "renoveringsarbeidet" etter fødselen lettere. Og dette er jo verdens beste motivasjon for å kunne begynne å trene noen mnd etter fødselen, slik at du får en stram og flott kropp Har flere treningsglade venninner, og de ser virkelig lekre ut selv om de har flere barn hver seg Jeg er for lat for øyeblikket, og kroppen henger og disser deretter... Og har bare meg selv å skylde på! Ps - jeg fikk også fort utstående navel, og jeg gikk opp "kun" 12 kilo i graviditeten og veide ikke mer enn 68 kg når jeg var på mitt aller største. Navelen popper snart inn igjen ;D Og åreknuta kan du få strippet (fjernet) på hvilket som helst dagkirurgisk senter noen mnd etter fødselen. Blir så bra atte
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2011 #4 Skrevet 7. desember 2011 Kjenner meg igjen. Da jeg gikk gravid fikk jeg strekkmerker på håndtakene rundt hofta, magen og på puppene. Puppene er verst. Jeg virkelig hater de. Sluttet å amme for 1,5 år siden og de ser ikke ut enda. Heldigvis elsker kjæresten min meg uansett hvordan jeg ser ut. Har nok ingen tips til deg om hva som kan føle deg bedre, men når man er gravid er man jo proppfull av hormoner, så får håpe det gir seg når lille er ute
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2011 #5 Skrevet 7. desember 2011 Da jeg leste overskriften din tenkte jeg at du kanskje hadde mistet et bryst. Hallooooo....strekkmerker hadde/har vi alle. Store og små over hele kroppen. Selv har jeg enorme furer hvor jeg er blitt helt følelsesløs. Ingen sympati her.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2011 #6 Skrevet 7. desember 2011 Hi her Ok, måtte trekke litt på smilebåndet da jg leste første linje Jeg vet at det kunne ha vært verre - hvis jeg tenker logisk vet jeg det.... Men jeg tror jg må være hormonell osv, for jeg virkelig sørger over at ingenting blir som før og speilet er ikke min venn for tiden.. Uff, har dog brukt de siste 30 min på " the shape of a mother" for å lese andres historier, og jg tror det beste jeg har lest hittill er å prøve å tenke på dem som kroppens tatovering som viser at her har det vært et barn. Men er fortsatt lei meg....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå