Gå til innhold

Noen som er sykemeldt pga kvalme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

og som ikke har fortalt det på jobben ennå (at dere er gravide altså). Er et sted mellom 9-12 uker og er vanvittig kvalm, men har nettopp begynt i ny fast jobb og er derfor litt redd for hvordan lederen min tar nyheten..vet dere hvor lenge man kan være sykemeldt før man bør fortelle sin leder årsaken? er hjemme på 3 dag nå..huff, dårlig samvittighet..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du er ikke pliktig til å fortelle arbeidsgiver hvorfor du er sykemeldt i det hele tatt (er en grunn til diagnosen står på den delen du skal ha selv), men i den situasjonen du er kan det være lurt :)

arbeidsgiver kan ikke gjøre noe fra eller til i forhold til at du er nyansatt og gravid - annet enn å evt. tilrettelegge.. (og er bedriften en IA-bedrift er de PLIKTIG å tilrettelegge så godt som mulig dersom det trengs..)

men tenk når magen begynner å vokse..?? og de må jo ha inn vikar for deg i permisjonen din??

(jada, jeg er litt rar sånt, men jeg syns det alltid er best å informere arb.giver om hvorfor en er sykemeldt og ihvertfall hvis en er gravid )

men lykke til i forhold til hva du velger å gjøre..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...