Gå til innhold

Hva er det du liker med julen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har bare funnet ut at julen kunne jeg like gjerne vært foruten..

Blakk Januar mnd med masse regninger etter julegavehandling.. Synes folk bare blir mer og mer kravstore når det kommer til julegaveønsker. Fet julemat og julekaker gleder jeg meg ikke til i år, spiste julemat i går ( pinnekjøtt) og det var ikke like godt som det en gang har vært. Dessuten må jeg flytte ut av leiligheten min i julen, så hele romjulen kommer til å gå til det. Datteren min skal ikke være sammen med meg i år, så kan like greit feire helt alene :)

Blæææh.. Derimot gleder jeg meg til noen fridager da. Men that's it.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da jeg var liten, så trodde jeg at det var min bestefar som hadde skrevet prøysens barnesanger om "4 år i romjulen", og "nå har vi vaska gulvet" om vår familie.. Da jeg vokste opp så fant jeg ut at dette ikke var tilfelle, men sååå koselig barnejulene var.

Nå som jeg er stor er jeg fremdeles likeglad i julen, men på en annen måte. Vi kjøper ikke store gaver, det har jeg ikke penger til. Vi har nydelig mat, ribbe på juleaften.. og pinnekjøtt i førjulstiden.

Jeg elsker, virkelig elsker stemningen, barna mine, snøen, julepynt, julemusikken og alt rundt.. Det eneste som ødelegger for meg,er at alle andre får så dyre gaver at jeg syns litt synd på mine barn som ikke får det. Men jeg velger å tro at vår jul kanskje inneholder mye som ikke ett gaveorgie kan gi....

Gled deg over det gode.. kjeit med flytting.... synd med datteren.. men feir for din egen del på din måte.. om du ikke syns pinnekjøttet var noe godt, vel så lag noe du liker.. ikke verre enn det.

Skrevet

Jeg elsker snø, julesanger, kakebakst, pakke inn presanger og pynte til jul. Får skikkelig god stemning i hele meg. Når julen kommer i nyvasket hus og julepålegget kommer på bordet på lillejulaften til kvelds, da er jeg fornøyd. Trenger ikke mer jul enn det;)

Høydepunktet er å tilbringe tid med familien, gavene er ikke dyre, men gjennomtenkte... Gleder meg til jul og koser meg i adventstiden:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...