Gå til innhold

Ja jeg er gravid og 100% sykemeldt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skulle gjerne jobbet. Ble sykemeldt i begynnelsen pga hyperemesis, klarte ikke få i meg noen ting, alt kom opp igjen. Nå i uke 22 har kvalmen nesten gitt seg, men jeg er helt slått ut døgnet rundt. Prøvde meg litt på jobb, men måtte kaste inn hånkleet etter kort tid. Sovnet nesten stående, og var helt utslitt. Dette førte til at jeg fikk mange vonde kynnere og legen var redd for premature rier.

Skulle veldig gjerne jobbet, savner det. Men det er ikke alle som klarer å jobbe med alle plagene. Og når kroppen sier stopp er det best å tenke på den lille inni magen og en selv slik at man faktisk kommer seg gjennom de 9 månedene. For meg har det en pris å gå gravid. 9måneder med slit og sykdom.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjære deg, det at du poster her sier meg at du har dårlig samvittighet og kommer i forsvarsposisjon pga det teite innlegget en annen skrev her.

DU og ingen andre vet hvorfor du er sykemeldt og at det er nødvendig.

Ikke bry deg om hva folk sier/mener. Ikke ta deg nær av det.

Klem fra meg :)

Skrevet

jeg er 100% sykemeldt :) MEN jeg får ikke syke penger så jeg lever ikke på noen sin skatt, men nyter å være lat de siste 6 ukene gitt :)

Skrevet

Jeg er også 100%sykemeldt, siden uke 4+3... Ikke pga hyperemesis eller bekken, men risikosvangerskap. Joa, har nesten gått på veggen noen ganger, hatt dårlig samvittighet iforhold til jobben og kollegaer, følt meg unyttig... osv osv

Men hei da..her har jeg betalt skatt i alle år, så får jeg igjen for det nå. Heldigvis har jeg en veldig god sjef som sa (når jeg gråt på kontoret hans med første sykemld i hånda..hehe) at jeg gjør jo nå min samfuns plikt. Og jeg som normalt sett er arbeidsnarkoman, og elsker jobben min, blir nå borte en brøkdel av et arbeidsliv..

Så nå har jeg endelig begynt å nyte! :) -Så får folk tenke hva de vil. Er løvemamma allerede, og gjør det jeg må for sønnen min. Det være å ikke jobbe?! -so be it! :)

Skrevet

Jeg va også sykemeldt 100% i mitt svangerskap! fikk bekkenløsning i 3 måned, og til jeg var kommet til 4 måned klarte jeg neste ikke og gå! hadde jobber lenge før jeg ble gravid, så kan jo si at jeg fikk utbetalt mine egne innbetalte skattepenger. ;)

jobbet som servitør/kokk, sto i kassa og måtte vaske og sette opp bord og stoler på slutten av dagen. Så på grunn av jobben min, måtte jeg sykemeldes. Siden de ikke klarte og tilrettelegge jobben for meg.

Fikk heller ikke noe fysio, siden legen min sammenlignet det med alternativ medisin. Siste uken av svangerskapet kranglet jordmoren min seg til at han fikset fysio. Men da var det litt for sent.

Jeg var helt hemma disse månedene, måtte ha hjelp ut av senga, sofan, stoler, dusj! Av og til måtte samboer hjelpe meg når jeg skulle gå på do! Når han var på jobb, brukte jeg krykker, men vist jeg var virkelig uheldig. ble jeg sittende i sofan eller senga til han kom ifra jobb.

så han måtte søke fri ifra jobb til og "passe" på meg! Så folk skal ikke komme her og komme her! Når man ikke har hatt svangerskaps plager. syns jeg det er dumt og kommentere og hakke på de som har.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...