Anonym bruker Skrevet 7. desember 2011 #1 Skrevet 7. desember 2011 Hvor dårlig tar det seg ut på CVèn? Har fra før 4 arbeidsforhold på CV, der to av dem var ett-årige vikariat og de to neste jobbet jeg hhv. tre og fem år. Liker ikke nåværende jobb, men er redd for hvordan dette vil ta seg ut for potensielle nye arbeidsgivere.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2011 #2 Skrevet 7. desember 2011 Søk ny jobb før du sier opp. Vær ærlig på intervju for ny jobb (med litt pynting).. F.eks nåværende jobb gir deg ikke de utfordringene du ønsker... e.l. Å si opp etter et halvt år uten å ha noe annet tar seg dårlig ut etter min mening. Virker overilt, og som om man virkerlig ikke trives og MÅ ut av jobben... De fleste er avhengig av inntekt og vil vente med å si opp før man har noe annet sikkert..
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2011 #3 Skrevet 7. desember 2011 Ja, hadde ikke tenkt å si opp uten å ha noe annet:) Jeg er så heldig å ha en utdanning/erfaring som gjør det veldig enkelt for meg å få jobb. hi
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2011 #4 Skrevet 7. desember 2011 da gjør det ikke noe synes jeg. Bedre etter et halvt år enn etter et år synes jeg faktisk da. Da blir det helt tydelig at dette var noe du oppdaget rimelig raskt at ikke var noe for deg.. Det gjelder jo å være bevisst, og det er klart du skal være fornøyd også.. ikke bare ydmyk og takknemmelig for at du har en jobb... :-)
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2011 #5 Skrevet 7. desember 2011 Takk for svar! Ja, tenker at jeg sier opp før prøvetiden går ut om èn mnd. Da slipper jeg 3 mnd oppsigelstid, og det gir jo meg et konkkurransefortrinn når jeg nå søker ny jobb. hi
Gjest overlord Skrevet 7. desember 2011 #7 Skrevet 7. desember 2011 Det tar seg jo ikke ut, men om du ellers har vist deg stabil i de andre arbeidsforholdene dine så kan du vel klare å snakke deg bort fra denne blemma.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2011 #8 Skrevet 7. desember 2011 Jeg har sagt opp min stilling som jeg fikk fast da jeg akkurat hadde blitt gravid. Jeg ble sykemeldt nokså kjappt pga blødninger og kvalme. og har hatt delvis permisjon uten lønn frem til nå. ERGO aldri jobbet fullt den stillingen jeg fikk for 2,5 år siden. Har nå sagt opp, og hva folk mener, bryr meg ikke! Det har ikke vært vanskelig å få ny jobb, og ingen har nevnt noe om dette. har en utdannelse som er godt etterspurt hvor jeg bor
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2011 #9 Skrevet 7. desember 2011 Vil ikke kalle det en blemme om du sier opp av gode grunner. Jeg sa opp selv en gang, på grunn av mistrivsel, uten å ha ny jobb, men det ordnet seg. Tror jeg hadde blitt ødelagt om jeg hadde fortsatt i den jobben, og CV'en er ikke viktigere enn helsa!
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2011 #10 Skrevet 7. desember 2011 Skifter ikke folk oftere jobb for tiden da, er det så uvanlig egentlig? Jeg er 35 og har aldri jobbet hos en arbeidsgiver lenger enn 2 år. Bortsett fra siste som jeg har jobbet hos 3 år nå. Har litt opphold på skole i mellomtiden da. Har aldri fått spørsmål om dette på intervju
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå