Gå til innhold

Barn med downs er herlige barn!!!=)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må tilstå å si at jeg var bekymret for å få et barn med Downs når jeg gikk gravid, men jeg har lest og møtt så mange herlige barn med Downs at den tanken er så langt borte som det er mulig å få:)

Hvorfor jeg var bekymret; hjertefeil/missdannelser i mage/tarm, infeksjoner osv....men det er kanskje ikke så mange som har slike plager?eller?:)

Jeg har jobbet med en som hadde downs og han var en skikkelig solstråle!!!!!Hærlighet så herlig fyr!!!!!aldri sur og lei...tok alt med godt humør...og det er ikke bare han jeg kenner av de med downs som er slik:)heeeerlige mennesker......

kanskje det er noen som vil fortelle om hvordan det er å ha et barn med downs?:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo godt si at de er "herlige mennesker", men sannheten er at mange (ikke alle) er dessverre født med hjertefeil og andre problemer... Det å ha et barn med Downs er uansett hvor mye du vrir og vrenger på det en ekstra påkjenning. Det ER mer å følge opp, mange av de blir ofte lett syke (infeksjoner osv), du må være der og hjelpe de med mange ting myye lenger enn en "normalt" barn osv

Når det er sagt så har ikke jeg et barn med Downs, men kjenner en som har det. Jeg har heller ingen problemer med å forså hva du sier for mange barn (og voksne) med downs ER ubekymret, blide og herlige:)

Poenget mitt er bare det at det jo er mer "jobb" og bekymring med et anderledes barn- uansett hva det skyldes:)

Skrevet

Hadde aldri bært frem et barn med Downs dersom jeg visste om det. Mulig at de er herlige (les enkel og blid) som små barn, men også mennesker med Downs blir trassunger og voksen til slutt. Kan ikke si at alle Downs mennesker er blide og solstråler til enhver tid. Nei, jeg hadde uten tvil tatt abort.

Skrevet

De er vel ikke mer eller mindre herlige enn hvilket som helst andre barn som kommer til verden? Der er da mennesekr de også, og like forskjellig som du og jeg....

Nå må vi sannelig begynne og se på noe annet enn downsbarn..Det er ikke det verste som kan skje. ei heller det beste som kan skje nybakte foredlre...Hva med og få barn med indre organer utenpå kroppen, barn med Chrons syndrom, barn uten hud,- barn som aldri kommer seg opp av senga og aldri vil kunne snakke,- men kanskjej ha en hjernefunskjon som ellers er helt normal....hva med og føde barn uten hjeren, som kommer til og dø med en gagn navlestrengen kuttes....

Når vi snakker om tidlig UL og abort av foster,- så er det ikke for å fjerne barn med Downs, det er for og kunne avslutte svangerskap som kan ha et mye mer tragisk utfall enn downs FØR det fysisk og psykisk blir VELDIG tøft for foreldre......

Skrevet

herlige, ja, men du har et barn resten av livet, og når du dør så dør du fra et barn.

Skrevet

Ja,om de er så heldige å være friske så er de herlige.

Når de er syke og opereres jevnlig gjennom hele året så er det ikke så fantastisk.

Stakkars barn sier jeg bare

Skrevet

Tviler ikke på at de er fantastiske mennesker, men JEG hadde tatt abort hvis jeg hadde visst jeg skulle bære frem en med downs. Fordi jeg ikke tror at jeg hadde taklet det. Alt det ekstra, oppfølgingen, plagene som kan følge med osv.

Skrevet

Å jobbe med downs barn og ha ansvar for de resten av døgnet, er to forskjellige ting. Vil tippe at foreldre til barn med downs som i tillegg har komplikasjoner er riktig så slitne..

Skrevet

Søte som barn ja..ikke like herlige som voksne.

Skrevet

Solstråler, ja sikkert....

MEN å være forelder til et barn med handikap er ikke så kult, selv hvor mye solstråle de er. Som forelder har en alle negative sidene, og alle bekymringene på en helt annen måte enn andre har det som "bare" jobber med barnet eller andre med samme handikap.

Å ha barn med handikap er ikke en dans på roser i Norge. Det virker så solstråleaktig alt det KrF og andre sier, men det er ikke de som lever med hverdagen.

Det er et helvete for de fleste foreldre når barnets handikap gjør at barnet ikke fungerer noe tilsvarende normalt i samfunnet. Helvete med NAV, skole og ALT som har med barnet å gjøre.

Så bare lik dine herlige barn, du. Og pris deg lykkelig for at det ikke er ditt barn....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...