Anonym bruker Skrevet 7. desember 2011 #1 Skrevet 7. desember 2011 Har en vennegjeng der jeg er den eneste som bor ca 1/2 time fra de andre. Fikk en baby for ca 1 år siden og er den enste som har barn enda selv om vi er over 25 år. 3 av venninnene mine har ikke sett ungen min enda, virker ikke som de er noe interessert. I løpet av dette året har de vært på hyttetur, båttur og vært ute å spist uten å fortelle meg det, ser i ettertid bilder og statusopdateringer på FB der de forteller hvor koselig det var osv.. Blir veldig lei meg på grunn av dette hadde iallefall vært hyggelig å bli bedt med på ting så kan jeg heller si nei hvis det ikke passer med barnevakt, det at jeg bor 1/2 time fra dem tror jeg også har noe å si, selv synes jeg ikke dette er så veldig langt da alle har bil. Uff vet ikke om jeg bare skal kutte dem ut å finne nye venner, eller om jeg skal bare se det ann og se om det blir bedre når de får barn selv
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2011 #2 Skrevet 7. desember 2011 Tar du kontakt med dem? Inviterer du dem hjem til deg og spør du dem hva som skjer? Veldig mange som ikke har barn og som ikke ønsker barn i nærmeste fremtid er spesielt opptatt eller interessert i andre sine barn. Ikke fordi de er slemme eller onde, men de bare skjønner ikke helt hva som er greia. Joda, barn er søte og sånn, men noe mer er det ikke med det.... Ditt liv har endret seg drastisk. Deres liv har ikke det og de ønsker å leve som før selv om du har fått barn. Jeg tenker at du kanskje sitter på gjerdet og venter. At du er litt såret og sint for at de ikke bryr seg mere om barnet ditt. Hiv deg med dem. Inviter dem på besøk. Spør om det ikke skal skje noe snart, osv. Ikke vent på dem. Du kan inkludere deg selv!
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2011 #3 Skrevet 7. desember 2011 Høres akkurat ut som meg selv, og hvordan jeg hadde det før... Vi var en jentegjeng på fire stk, og alle var fra 25 og opp til 33. Jeg fikk barn da jeg var 25, ingen gadd å ta kontakt med meg, og da jeg konfronterte de, så sa de at siden jeg ikke kunne bli med likevel, så skulle jeg få slippe å vite at de var på kjekke turer. De fant raskt en erstatter for meg, og etter så mange år med vennskap så var det utrolig sårt... Jeg gadd ikke å vente på de, og fant meg nye venner. Nå har jeg to nye utrolig kjekke venninner, og 7 år etter at jeg ble mor for første gang begynner de andre så smått å komme etter.. Men vet du hva? Jeg gidder ikke å ha så mye kontakt med de. De var ikke der for meg den gangen, og da gidder ikke jeg å være der for de nå heller:)
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2011 #4 Skrevet 7. desember 2011 Tenker på dere med skrekk og grue. Er dere sånn at det kun har vært prat om graviditet når dere gikk gravid og nå bare baby. Så hadde jeg også holdt meg langt unna. Man vill ikke ha med noen man ikke har noe til felles med. De har ikke unger og er det det eneste de må høre om fra dere så holder de seg unna. Greit å ha litt selvkritikk.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2011 #5 Skrevet 7. desember 2011 Jeg har opplevd akkurat det samme som deg. Det var sårt, men gikk heldigvis over. Ikke kutt ut de gamle, men finn deg nye venner som er i samme livssituasjon som deg og som du kan ha det gøy sammen med nå. Det kan ta årevis før de gamle vennene dine får barn, og da er kanskje ikke du like interessert i bleieskift og spisetider lengre
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2011 #6 Skrevet 7. desember 2011 Ikke i det hele tatt, nevner nesten aldri ungen min uten at de spør, var sånn da jeg var gravid også, så tror nok ikke det er grunnen. De fleste av dem ønsker seg barn selv og snakker om graviditet og barn mer enn meg. i begynnelsen tenkte jeg at kanskje de er misunnelige, men jeg vet ikke. HI
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2011 #7 Skrevet 7. desember 2011 Ja har invitert dem hjem til meg mange ganger. Og ja så klart jeg er litt såret over at de ikke vil se barnet mitt når vi har vært venner i over 10 år.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2011 #8 Skrevet 7. desember 2011 Jeg signerer 12.08 over her. Veldig fornuftig svart! Og kanskje noe du kan tenke på HI? Prøv å "hiv deg med", er de fortsatt unngående for deg, så kan du jo ta det opp?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå