Gå til innhold

anti-deppressive tabletter kan umulig være bra?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hørt så mange skrekk historier der bl.a min søster ble værre en hu var og klarte ikke å eksistere el ta vare på unga. Andre der ekteskap har gått i stykker. Nå har min mann fått sånne tabletter. Han bryr seg ikke lengre om fam sin og er aggressiv mot meg og unga. Han vil ikke slutte på de ennå hell. Prøvd å få tak i psykologen hans for ¨snakke med han om dette her men har ikke fått kontakt med han ennå.. Vet ikke hva jeg skal gjøre :( Jula kommer til å bli helt ødelagt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Først og fremst...så blir ikke anti dep. utlevert uten grunn. Du må igjennom en samtale med psykiater,el lege. Det skal være et godt grunnlag for at du trenger det. Og score høyt på skjemaene deres.

Ser at du opplever trasige ting. Men jeg tror ikke det er pga. medisiner.

Og dessuten er de ikke sterke.

Kommer selfølgelig an på.

De er for å ta toppene på evnt. angst,problemer. Slik at vedkommende får det bedre.

De skaper jo ikke agressjon,det er heller motsatt.

Håper du får en fin jul.

Tror ikke psykologen hans kan hjelpe deg så mye.

Det eneste er hvis du snakker med din mann om at han ønsker å ha deg med på en samtale med psykologen.

Skrevet

Det vet jeg jo men han har nå fått det av psykologen sin. Jeg syns bare ikke noe om det. Og det er etter han begynte på tablettene han ble aggresiv. Så det kommer jo da i fra tablettene når han aldri har vært det før og han gjør ikke noe annet enn å sove etter han begynte på de. Fam blir rivd i filler på grunn av etter han begynte på dette her. Jeg kan takle å ta i mot dritt men når det går utover unga er det nok, de er for små til å ta igjen med samme skje el i det hele skjønne hva som skjer med faren dems.

Skrevet

Resepten på antidepressiva er ikke akkurat vanskelig å få utskrevet. Det blir omtrent prakka på deg hvis du er deprimert. Det er ikke nødvendigvis det beste for å bli frisk, og har som du påpeker MANGE bivirkninger. Kjenner mange som har blitt verre av de, og blitt suicidale osv når de ikke har vært det før.

Syns ikke folk skal ha blind tiltro til behandlingen av psykiske problemer her i landet. Det er dessverre lettere å gi medisiner for alt, enn å faktisk finne roten til problemet og la pasienten jobbe seg gjennom en depresjon eller annet.

Skrevet

Ja..Etter den 3 samtalen min mann hadde med psykologen fikk han skrevet ut 2 forskjellige tabletter han tar. Og jeg ser jo det at dette gjør jo ingenting bedre. Det blir rett og slett værre. Og jeg redd for at det skal bli værre for nå skal han øke dosen å. Jeg får jo depresjoner sjøl når jeg sitter alene med 2 små unger. Der den ene ikke sover om natta ennå og den andre er syk. Jeg tenker det at tenk viss det skjer meg noe feks om natta hva gjør han da? Han våkner jo ikke viss unga skriker el noe sånt. Hele personligheten hans er borte, akk som han ikke har noen lengre. At alt er like gyldig.

HI

Skrevet

Jeg tok anti depressive i 12 år. Bivirkningene ble "flate" følelser og mindre sex lyst + mindre deprimert. Har ikke hørt om at de skal gjøre deg agressive på noen måte, men jg er ikke noe ekspert! Såvidt jg vet så øker de serotin opptaket i hjernen, og det er "glad" stoffene. Psykologen skriver ikke ut medisinene, fastlegen gjør det og du bør henvende deg Evt til h*n.

Skrevet

Hva er navnet på tablettene han har fått? Ofte er dt slik at de som begynner på slike tabletter blir litt værre i starten, men så blir de bedre etterhvert (går ofte 3-4 uker, før de virker slik de skal).

Skrevet

Min mann bruker Cipralex og livet har aldri vært så bra som nå. Han har vært deprimert i flere år og tok endelig mot til seg og dro til legen. Etter to uker var ting litt bedre, men så kom en tøff periode og han økte dosen til 20 mg. Han er så snill og kjærlig mot meg og vår datter. Før Cipralex'en hadde han perioder hvor han bare stengte seg inne. Pratet ikke med noen og det slet veldig på oss som familie.

Så for oss har det bare vært positivt. Han har ikke akkurat fått mindre sexlyst heller.

Skrevet

Det er ikke legen som har skrevet ut noe det er psykologen. Han går ikke til noen lege. Glad er han ihvertfall ikke lengre etter han begynte med det. Er som han forandret seg helt over natten. Han viser ingen følelser, og ihvertfall ikke ovenfor meg. Jeg er som bare en skygge. Virker som jeg ikke eksisterer for han lengre. Føler meg bare til bry. Han klarer ikke å ta av seg unga lengre. Han tar Remeron 30 mg og Escitalopram Actavis 20 mg.

Skrevet

Jeg fikk utskrevet anti dep som sovemedisin (er ikke deprimert). Det var ikke SSRI, men en annen type. Prøvde en gang. Var helt pyton. Seriøst, jeg ble helt psyko av dem, og var IKKE hendt til å ta meg av barn

Skrevet

Det er det han mannen min å har. Det er for å hjelpe han til å sove bedre. Hvordan "psyko" ble du 15.37?

Skrevet

En psykolog kan ikke skrive ut medisiner, en Psykiater kan...

Hvor lenge har han gått på de? Man blir ofte værre før man blir bedre.

Skrevet

Jeg gikk til legen da jeg fikk panikkangst for noen år siden, etter en time skrev han ut både antipsykotisk medisin Truxal + SSRI Anti depressive, som jeg skulle bruke samtidig, jeg endte opp enda værre og slet med å bli frisk i mange år etterpå.

Og samtidig hadde jeg en liten baby på noen måneder, ble helt ape av medisinen og sov kjempemye, hvordan tenkte han jeg skulle ta meg av babyen? Huff. byttet fastlege kom meg i kognitiv terapi og ble frisk etter det.

Skrevet

For det første ble jeg fjern, som om jeg var rusa. Problemer med koordinasjonen, vanskelig for å tenke.

For det andre ga jeg fulstendig faen i både mannen min og barna mine. Husker når vi satt og skulle spise middag, og ungene bråkte litt, så tenkte jeg bare "Huff, så bråkete de er, jeg orker ikke være sammen med disse, jeg forlater dem"

For det tredje ble jeg KJEMPE irritabel og sint.

De hang igjen i kroppen noen dager etter jeg sluttet også.

Skrevet

Jeg får all min medisin av psykologen, selv om det ikke er han som skriver ut, han bare sier fra til en lege på huset hvilke resepter jeg skal ha. Aldri snakket med noen av disse legene (ser det er forskjellige som skriver under hver gang)

Så selv om det ikke er psykologen som fysisk skriver under, så er det han som ordner med medikamenter uansett.

Skrevet

jeg ble som 16.09, helt ubruklig.

mannen min gikk fra meg, og tok i fra meg jentungen på 3 år, jeg var jo ikkei stand til å ha hun. jeg har enda ikke omsorgretten for ho, og nå er hun 15 år.

ellers er jeg helt fri for medisiner, jeg skjønte det selv etter å ha blitt forlatt, gjorde ikke som legen sa, men kastet alt på en gang, og det var snakk om 11 tabl pr dag....legen anbefalte langsom nedtrapping.

i dag har jeg det flott med ny mann, og 2 barn med han, og aldri om jeg tror noen blir bedre av anti......aldri...og aldri mere tabl for meg, jeg ordner opp i problemene mine uten noe...

Skrevet

Jeg ble satt på anti depressiva omtrent med tvang (Jeg var under 18 år) og jeg ble fryktelig, fryktelig psykisk syk av det. Aldri igjen!!

Skrevet

Jeg har nå fått snakket skikkelig ut med min mann. Han har nå sluttet helt på de. Han tok ikke de i går kveld som han skulle til vanlig og min gamle gode mann er tilbake i dag når vi våknet. Ingen sur el agressiv mann. Og han fortalte meg i sta at han var så mye mer opplagt på jobb å. Jeg er så overlykkelig nå :D Fikk jeg snakket med psykologen hans å og han var enig med meg at det beste var å slutte for alles del. :)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...