Gå til innhold

huff jeg blir så oppgitt! Ang sykepenger..

Anbefalte innlegg

Skrevet

finner ikke noe sted over hvordan de regner dette!! Jeg har slitt med bekkenløsning fra ca 6 uke. Jeg er assistent, har kun 20 prosent fast,men har jobbet 80-100 prosent siden august. Har presset meg gjennom dagene, men nå begynner det virkelig å stoppe seg opp. Har mye kynnere,bekkenet er elendig hele natten og jeg er virkelig bekymret. Har siden juni da jeg begynte i jobben hatt rundt 10.000 pluss-minus utbetalt i mnd. Er avhengig over å ha det, da jeg har ei datter på 3, og vi har huslån. Hvordan regner de egentlig sykepenger? Jeg har fått vite at de tar de 6 beste av 10 siste mnd når de regner foreldrepenger. Men jeg har blitt anbefalt sykemelding av legen veldig mange ganger nå,har takket nei,men nå stopper det seg opp:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring Nav og spør, da vel! :-)

Skrevet

Foreldrepenger og sykepenger beregnes på samme måte, og det med de 6 beste mnd av de siste 10 stemmer IKKE, den regelen gjelder kun de som mottar dagpenger i opptjeningsperioden.. Har man fast jobb og lønn er det de siste 4 ukene som legges til grunn, jobber man variabelt regnes et snitt over siste 3,6 eller 9 mnd.. Det finnes ingen regel for hvilket tidsrom som benyttes men summen de kommer fram til skal på best mulig måte representere den inntekten du taper ved å være syk/ha foreldrepermisjon..

Skrevet

takk for svar! Har ringt nav nå, og hun sa de regner fra jeg begynte. Begynte i ny avd i juni, men har samme arbeidsgiver. Så håper de ikke regner gjennomsnittet fra siste 3 årene,da jeg jobbet mest helger når jeg studerte, men tar fra juni når jeg har jobbet 80 prosent ekstra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...