Gå til innhold

Noen fra Hamar?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har tenkt å flytte til Hamar men har bare vært i byen 1 gang og vet veldig lite om byen. Hvor er det best og bo, og hvilken barnehage kan dere anbefale? Vi vil bo ganske sentralt. Hadde vært flott om noen kunne hjelpe meg litt på vei. : )

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg bor på Hamar, og er så og si vokst opp her. Har dere tenkt å kjøpe eller leie? Det er en del forskjell på boligpriser i de forskjellige områdene i byen, så det vil ha litt å si ifht hvor dere bør kikke :) Det er litt avhengig av hvor dere har tenkt å bo ifht barnehager også.

Hva er det som gjør at dere skal flytte hit da? :)

• 5 uker senere...
Skrevet

Vi har tenkt å kjøpe hus når drømmehuset dukker opp. Vi har lyst å flytte til en mindre by og ettersom ingen av oss har tilhørighet til østlandet har vi bare plukket ut en by. Så vi håper valget vårt blir bra for oss. Men det er velsig spennende. Vi tar veldig gjerne imot tips ang barnehager. : )

Skrevet

Så morsomt at dere bare har plukket ut Hamar. Vi skal også flytte dit faktisk, det er fordi samboer har bodd der i flere år og har slekt der, pluss at han arver gård og seter noen timer unna (barndomshjemmet hans). Rundt Hamar er det jo ganske mye billige hus. Mindre billig om man vil bo sentralt da. Spørs jo hva dere er ute etter men Vang er fint ifølge samboer, der er det mindre kaldt om vinteren (relativt). Barnehager vet vi lite om. Men sånn rent praktisk, hvordan ordner dere flytting ifht barnehage? vi planlegger flytting innen maks ett år, men lurer på hvordan en skal gjøre det med barnehageplass, er jo søknadsfrist 1.mars.... Du som bor på Hamar, hvordan er det med dagmammaer i området? Ser på dette som et alternativ vi. Vi skal nok bo litt landlig, enten Hamar eller Stange

Skrevet

Ja, det var spenstig, må jeg si, å bare plukke ut en vilkårlig by :) Litt vanskelig å anbefale barnehager, når jeg ikke vet hvor dere skal bo.

Er som Mafan sier mye billigere hus på småstedene rundt, men man kan være heldig ganske sentralt også. Vi var heldige med huset vårt, som vi kjøpte for to år siden, for 1,6 mill ca 20 minutt fra sentrum om man går.

Søknadsfristen på barnehager er 1. februar. Vet rett og slett ikke hvordan det er med dagmammaer i området. Jeg hadde tenkt å være dagmamma selv en periode, men selv om ca 80 barn stod på venteliste til barnehagene, fikk jeg rett og slett ikke nok barn til å få det til å gå rundt. Sikkert meg det er noe galt med :P

Er ganske fint å bo her, men opplever litt at hamarsinger (og kanskje hedmarkinger generelt) er litt vanskelig å bli kjent med. Så håper dere er sosiale personer! Alt er jo litt lettere med barn da. Regner med dere har det ettersom dere er her inne :)

• 2 uker senere...
Skrevet

Vi tror vi vil bo sentralt på Hamar så håper på at det skal dukke opp noe bra der. Uansett så er prisene lavere der enn hvor vi bor nå så vi er villige til å betale litt.

I Hamar er søknadsfristen 1. feb. Desverre vet vi nok ikke da hvor vi skal bo så må bare søke på noen barnehager sentralt på Hamar og håpe at de godtar at vi ikke har noen adresse ennå.

Det er fryktelig spennende tid når vi skal selge hus, kjøpe hus, få barnehage til 2 barn og få jobber til oss begge, og alt skal helst skje samtidig.

Vi får bare satse på at vi treffer på noen hyggelige hedmarkinger. Vi er ivertfall utadvendte og bruker ikke ha noen problemer med å få venner. Så får vi bare satse på at det blir likandes på Hamar.

Er Smeby en plass og anbefale?

Skrevet

Velkommen! Flott by, her er alt man trenger av butikker og opplevelser, og alt er så lettvint. Vi flyttet hit for et par år siden og søkte på noen vilkårlige bhg, og søkte så om overflytting. Vi er kjempefornøyde. Bare søk på noe på f.eks Smeby, så kan dere ordne mer når dere vet hvor dere skal bo. Smeby er på en måte skyggesiden, da det heller vekk fra sola på en måte. Men det er mange barnefamilier og sikkert koselig der. Vi bor også sentralt, og trives med det. Så kjekt å kunne GÅ på kino f.eks.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...