Gå til innhold

Avslutninger med skoleklassene


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan opplever dere dem?

 

Jeg er så fascinert over hvor avlsappet folk er til hva deres egne unger foretar seg på slike dager... akkurat som om det ikke angår dem. SIkkert mange som gjør det også altså, men en god del unger som er heeeelt ville på sånne dager..

 

Vi var på avslutning denne uka, og ungene som var der var gaaaaanske urolige.. også en del småsøsken som var med og herjet. Vi var gjester der vi var, og jeg er helt sjokkert over at ikke noe var ødelagt da vi dro..

 

Jeg har opplevd det samme som lærer selv.. Virker som om foreldrene venter at jeg skal ta ungene også på avslutninger.. Men det er jo ikke min jobb det da!?!?

 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt enig!

Vi skal på avsl. for ene i dag. Noe jeg egentlig syns er hyggelig, men jeg har også observert det samme som deg!

Unger som løper, lekesloss, hyler og oppfører seg som de er ute...

Selvfølgelig er det oss foreldre som får passe på barna våre!

Skrevet

Ja, det er foreldrene.. helt klart.. Men jeg har også vært på avlutning med bading og sånt (sommeren da), der foreldre sitter med ryggen til og ikke teller over egne unger i det hele tatt.. Jeg blir bare sjokka jeg altså...

 

Men skjønner jo også hvorfor vi som foreldre får viltre barneselskap.. (spes gutter)..Et foreldrepar hadde selskap for 2 uker siden, og de sa at 4-5 av guttene var IKKE tilsnakkendes i det hele tatt.. De spiste gele med hendene etc, og måtte hentes fra under bordet igjen og igjen..

Og jeg vet de kan la seg rive med, øses opp etc.. men dette er tydelige og rolige foreldre, som er ganske klare på regler hjemme hos seg selv..

Vanskelig å måtte invitere alle i klassen når noen ødelegger.. Selv om jeg synes jo at alle burde blitt invitert.. men ser også at det er vanskelig..

(Men det ble en annen diskusjon.. )

Skrevet

Jeg forventer at det er læreren som har styringen når noe arrangeres på skolen. Da er jeg en gjest og publikum i salen hvis det er en forestilling eller liknende. Det blir på samme måte som at om ungene er på trening så blander jeg meg ikke i hvordan trenerene holder kustus på ungene der. Da er jeg bare en tilskuer og ligger lavt i terenget. Om jeg hadde læreren på besøk hjemme hos meg ville jeg derimot ikke forventet at læreren blandet seg i hvordan jeg oppdro ungene mine.

Skrevet

Ja, hvis det er et arrangement der skolen f.eks skal ha en forestilling, så skal de ha opplegget på scenen. Men som i fjor, da vi ble invitert til forestilling, og så var det sagt og kaker i klasserommene etterpå.. Da sitter ikke jeg på rumpa og venter at læreren skal løpe etter mine unger i klasserommet. Da passer jeg på at mine oppfører seg greit..

 

Og som når vi hadde avslutning denne uka.. Da er det arrangert av foreldrene, og læreren er invitert som gjest - hvis hun ønsker... (Det er hennes/hans fritid, som de IKKE får noe lønn for)... DA er det vel foreldrene som må passe på sine egne unger?

 

Jeg har også vært med på sommeravslutninger der foreldrene arrangerer, og inviterer læreren, som kan komme dersom de vil.. Der noen sett foreldre ikke følger med sine egne unger i badevann e.l. Det MÅ da være de som har ansvaret for sine? De følger ikke en gang med småsøsken...

 

Som lærer er det slik at jeg neste gruer meg til sånne ting.. for jeg er IKKE vant til å ha så mye uro og støy med elevene mine. Jeg har god disiplin og trivsel og regler i klasserommet.. men at de tar heeeelt av når foreldrene er der,.. det må vel de regulere selv?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...