Gå til innhold

"Stilrent" pyntete juletrær er stygge.

Anbefalte innlegg

Gjest cunning stunts
Skrevet

Dessuten roper de "dette huset har en seriøs mangel på varme og røtter og kjøper derfor enhver forbipasserende trend".

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er forsåvidt enig, men mora mi pyntet treet på denne måten i alle år, så for meg har det røtter.

Gjest Ingen skal få!
Skrevet

De fineste juletrærne er pyntet med gammel pynt fra da man selv var liten, mormors nupereller, glitter og hjertekurver, julekuler som seg hør og bør. Det er så koselig. Jeg syns ikke disse stivpyntete juletrærne med kun hvite kuler etc er noe fine. Jeg syns det skal være jul, og jul skal være fargerikt og litt rotete :)kooos

Skrevet

Ok, fint at alle er forskjellig og har forskjellig tre.

Husker da jeg var liten og besøkte vennenne mine sine hjem i jula. Der så alle tre like ut. Godt at det er lov til å ha forskjellige stil i dag.

Skrevet

Rotete juletrær er styyyygt! Så bare ha det stygge treet ditt du hi;). Jeg bruker farger som rød grønne og sølv kuler. Men liker IKKE masse forskjellige stygg pynt!

Skrevet

Stilrene juletrær er pene, men de passer best på golde kjøpesentre som allikevel er uten sjel :-) Muhahaha.

Skrevet

Jaja, får man ikke lov til å pynte slik man vil? Hva har det forresten med røtter og hjertevarme å gjøre? Man kan ha vært oppvokst med tradisjoner uten at man er sykelig opptatt av å gjøre nøyaktig det samme selv som voksen. Jeg f.eks, kan gjerne spise sushi på julaften. Hver sin smak. noen liker røde nisser og glitter, andre liker sølv og nostalgi. Hva raker det deg.

Skrevet

Helt enig! Det er pent men jeg vil heller ha juletre med pynt som barna har laget i bhg/skole. Mamma har fortsatt julepynt som vi barna lagde da vi var små og det er fortsatt koselig for meg å se selv om jeg nå er voksen :-)

Synes også at de stilrene juletrærne er fine, men hjemme så er det barnas jul og husker selv hvor stas det var at mamma tok vare på og brukte pynten som vi med flid hadde laget :-)

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Hjemme hos oss hadde juletreet en fin side og en stygg side. Fin-siden var alle de fine, gamle, julekulene og stygg-siden var de kulene som pappa hadde kjøpt (seriøst! pappa eier ikke smak;)

Da jeg var 16 oppdaget jeg at fin-siden og stygg-siden også hadde en annen misjon i livet og det var at kun på bakgrunn av at juletreet plutselig sto med stygg-siden ut kunne mamma og pappa se at jeg hadde hatt fest hjemme i romjula.

Så det med fin-siden og stygg-siden skal jeg absolutt innføre når datteren min kommer i tenårene.

Skrevet

Røde nisser er stygge. Mørke møbler er stygge. Jeg liker ikke majones.

Herregud, hvem bryr seg om hva du synes er stygt og fint.

Skrevet

Tvert i mot. Stilrene juletrær er harmoniske å se på... Rotete juletrær med hjemmelaget pynt skjærer meg i øynene. Når jeg var liten gav jeg julepynten jeg laget på skolen til farmor, for jeg syntes det var for stygt å ha hengende på treet hjemme. Det verste jeg vet er flagg og slike stygge fargerike lenker, fysj.... Meeeeen, det er min mening, alle er forskjellige

Skrevet

Det er ikke alle som har gammel julepynt eller som har arvet masse fra mormor og oldemor.

Jeg har startet min egen lille familie, og må derfor starte våre egne tradisjoner, fører mange videre av ting vi gjør, men har ikke arvet noe som helst.

For meg og min sønn på 3 år så betyr de julekulene, eplene, julakula han lagde i fjor, julepynten jeg fikk til jul i fjor, at det er vårt juletre!

Det er "stilrent" som du kaller det, med sølv og rødt, men skal jeg kjøpe gull eller grønt når jeg syns rødt og sølv er finest?

Jeg bare spør...

Merkelig hva folk bryr seg med!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...