Anonym bruker Skrevet 7. desember 2011 #1 Skrevet 7. desember 2011 Er familieværnkontoret til hjelp? Tenkte å kontakte de... Noen med erfaring?
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2011 #2 Skrevet 7. desember 2011 Det varierer fra sted til sted og fra situasjon til situasjon. Det heter forresten familievernkontoret.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2011 #3 Skrevet 7. desember 2011 Familievernkontoret...det ligger litt i ordet. Men det vil jeg tro!
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2011 #4 Skrevet 7. desember 2011 Min mor jobber som mekler/terapaut i et familievernkontor, de har mye henvendelser og jobber på spreng for sine klienter. Vi har selv hatt familieterapi jeg og samboer etter at vi fikk et barn som ikke er som alle andre, vi har et mye bedre forhold nå og venter faktisk nr to. Noe som ikke hadde vært aktuelt for et år siden. Ta kontakt du, enten så hjelper det eller så er dere på samme sted som før. Det blir hvertfall ikke værre...
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2011 #5 Skrevet 7. desember 2011 Ok! Vi er boende i Oslo og har svært dårlig samarbeid osv når det gjelder barnet vårt. Ingen ting fungerer. Han er ute av livet, noe jeg synes er svært trist. Så ønsker å få orden litt opp, så kanskje det kan hjelpe oss litt...
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2011 #6 Skrevet 7. desember 2011 Jeg har et vennepar som hadde problemer i forhold til sin tennåringsdatter. Ikke noe alvorlige, men typisk "vanlige" problemer som begynte å slite på forholdet mellom alle. De tok kontakt med familievernkontoret og fortalte at de hadde veldig nytte av de:)
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2011 #7 Skrevet 7. desember 2011 Nei, jeg har ikke fått noe hjelp derfra!! Har en vanskelig sak der barnefar er alkoholiker. Er såklart mtp samvær jeg har vært der to ganger. Første gangen jeg var der: Fikk møte med en eldre dame. Jeg spurte hvilke rettigheter barnefar har mtp på samvær. Eneste hun sa var "det er ikke far som har rettigheter på noe, det er barnet som har rettighet til å ha det bra. Forstår du hva jeg sier? Kan du gjenta hva jeg har sagt" osv... Andre gangen jeg var der: Kom på møte med en grei ung dame. Hun synes at det hørtes ut som om han ikke burde ha barnet sånn som han er. Hun skulle finne det igjen i lovverket, sånn at jeg kunne vise det til barnefar. Etter et par uker fikk jeg brevet, og der sto lover, men ingenting om rus / som jeg kunne bruke. Tok meg et kvarter på internett for å finne lover selv som var mye mer relevant. Så har barnefar ringt til familievernkontoret og snakket med de. De har da satt opp MEKLINGSTIME (vi har aldri bodd sammen engang). Dette til tross for at jeg har vært der to ganger og ikke fått hjelp (de har nok ikke en gang lest hva som har skjedd på de to møtene jeg har vært der) + at han har besøks- og kontaktforbud ovenfor meg. Ergo måtte jeg ringe de, og smarte hoder der fant ut at vi skal ha seperat mekling. Jeg må altså tilbake dit og forklare alt for tredje gang!!! Blir jo akkurat som de to andre gangene jeg har vært der, men det er altså ikke nok for de. Så NEI, de er IKKE til hjelp!
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2011 #8 Skrevet 7. desember 2011 Det høres ikke ut som du vil ha hjelp heller... 09:36. Det er faktisk barnet som har rettigheter ikke dere... Jeg ville anbefalt deg å hatt mekling for det høres ikke ut som du er villig til å lytte og du er bare sint og usaklig. Jeg tror ikke at samtlige som har prøvd å hjelpe deg er dumme i hodet, men at du kanskje må se litt innover....
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2011 #9 Skrevet 7. desember 2011 Vil ikke jeg ha hjelp? Tror du jeg hadde søkt om hjelp fra de 2 ganger hvis jeg ikke ville ha hjelp? Nei, nå har du misforstått helt 10:21. På den første timen fikk jeg faktisk ikke svar på noe av det jeg lurte på! Jeg spurte hvilke rettigheter far har, hun kunne ikke gi meg noe annet svar enn at barnet har rettigheter på å ha det bra, og det vet jeg jo såklart. Og si meg hva jeg skal få ut av mekling alene, når jeg allerede har vært der to ganger for å få hjelp? Nei, jeg ler av svaret ditt, det der er bare helt feil
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå