Gå til innhold

Danskene vil ikke gi oss smør!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Halvannen kg smør og tilsvarende Bremykt i fryser. Ah...

Skrevet

Dette lavkarbo-opplegget tar jo helt av!

Skrevet

Ja, jeg kjøpte margarin til bakinga og tenker at det går helt bra :) Ikke samma smaken, men det er faktisk ikke så farlig.

Skrevet

Fatter ikke at folk klarer å spise så mye smør, er jo så kvalmt i store mengder...huff!

Skrevet

Presiserer at det er til baking og surkål, da.

Skrevet

Her spiser vi faktisk aldri smør... Og svigermor kommer fra Sverige i jula og lager helsvensk julemat, så vi lider ikke pga dette :)

Skrevet

Vi var og handlet i Sverige i går og folk var jo helt vill i smørdisken... De hamstret som gale!

Skrevet

Så lenge ikke danskene har noe overskudd av smør er det klart de heller vil selge til gode kunder som kjøper jevnt og trutt. Hadde de hat et stort overskudd av smør ville ikke dette vært noe problem. Slik er det med alle ting.

Vi skal nok være veldig glade for at det bare er smør og melkefett det er manko på. Så lenge bønder ikke får nok betalt til å kunne ta ut lønn på linje med andre mennesker er det naturlig at flere og flere legger ned, samtidig som antall munner å mette stiger. Det gjelder ikke bare i Norge, men i store deler av verden. Foreløpig får vi tak i den maten vi trenger bare vi betaler nok for den, men det er ikke sikkert det fortsetter slik.

Skrevet

De som vil fortsette å dyrke lavkarbodrittet sitt og MÅÅÅÅ ha en kilo smør i uka, kan vel bare flytte til Danmark? Seriøst, verden sulter, og nordmenn syter over at de stakkars ikke kan gå på lavkarbo. Som om det ikke fantes annen mat i butikkene, snakk om å være bortskjemt og egoistisk!

Skrevet

Danskene vil ikke selge smør til Norge fordi de ikke orker å etablere kjøreruter, administrasjon og marked for 2-3 uker. Hadde Norge vært litt smart og sagt at de setter ned tollsatsene i et par år, så hadde det blitt helt andre boller.

Skrevet

Nå er det vel ikke lavkarbofolket som har hele "skylden" for smørmangelen. Det skyldes i minst like stor grad at vi har hatt ett forferdelig vansklig år i landbruket. Hadde vi hat tilsvarende for 150 år siden ville vi kalt det uår. Da ville faktisk veldig mang mennesker i landet sultet i vinter. En god del barn ville sansynligvis sultet i hjel. Det skjer ikke i dag. Om vi må klare oss uten mør noen uker er ikke noe å ta på vei for. Det er vel mest en morsom avveksling fra normalen.

Skrevet

Kjenner mange som ikke bruker smør på brødskiva, og bruker olivenolje/margarin til steking. Forstår ikke problemet og det store ståheiet med dette smøret.

Skrevet

Folk er gale:) Typisk nordmenn å hamstre smør, når de leser om at det er litt mindre.... Også blir det ENDA mindre når folk hamstrer til neste krig.Ha ha. Man kan jo lage sitt eget smør, men da blir det vel manko på fløte...

Uansett, ikke noe krise her i gården;)

Skrevet

De som skriker høyest er ikke lavkarbofolkene, men de som skal bake tonnevis med julekaker. Er det virkelig nødvendig? Nei, da vil jeg heller gi smøret til lavkarbofolkene som faktisk prøver å gjøre noe positivt for helsa si. Jaja, jeg kjenner dette bekymrer meg lite.

Skrevet

09:30 - så du mener at julekos med barna og familien er mye mindre positivt enn å stappe i seg og barna sine mengder med fett som tetter blodårene? Javel... Jeg foretrekker å ikke være helsefreak og så hysterisk at jeg ikke unner barna mine pepperkaker og krumkaker i juletia!

Skrevet

Her må jeg bare si at Lavkarbo er altså ikke bra for helsa.. Masse fett i kosten deres. Det resulterer i hjerteproblemer senere i livet..

Og jeg synes smør greiene går over stokk og stein. Nå får folk gi seg..

Skrevet

bruker margarin jeg da... soft flora,men så skal jeg bare bake brødbakst uansett

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...