Gå til innhold

Mannen vil "snippe strengen"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså sterilisere seg... Han vil ikke ha flere barn, nå er det nok. Jeg og føler det er nok med de vi har nå. Men vi er så unge... Under 30 begge to. Og jeg kjenner meg såpass godt at jeg kanskje kommer til å ha lyst på en til om noen år.. Og kanskje han og vil det? Jeg tåler ikke p-piller og sånt som forstyrrer hormonelt.

Er kobberspiral noe å anbefale? Da kan jeg jo gå med den i 5 år? Og kan jo like gpdt skje at jeg om noen år kjenner at det er godt å være ferdig med babytiden.. og småbarnsperioden.

Å...... Æsj!!! vi er så voldsomt aktive i senga.. Kondom er bare herk, synes vi begge. Og syklusen er så varierende, så vi kan ikke stole på sikre og usikre perioder.

Råd, vær så snill. Hva gjør dere?

Og til dere som lurer så har vi 4 barn :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi er litt i samme situasjon, bare at jeg er gravid med nr. 2 nå. Mannen er veldig innstilt på å snippe når babyen er vel ute, men jeg ønsker meg tre barn. Jeg tåler ingenting av prevensjonsmidler, kondom er noe herk og vi kan ikke være uforsiktige - vi har vært uforsiktige totalt to ganger og jeg er som sagt gravid med nr 2 nå. Jeg har ingen råd, men er veldig interessert i høre hvilke du får.

Skrevet

Kopperspiral kan stå inne i mange flere år enn fem. Jeg har en de står 10 år på. Legen min mener den holder sikkert i 20.

Jeg blø litt kraftig, må nok si det. Men funker fint, ingen baby enda.

Skrevet

Akkurat på samme måte som at du bestemmer om du vil beholde ett barn eller ta abort så kan mannen din faktisk bestemme om han ønsker flere barn eller ikke. Det er hans fulle rett. Det er jo ikke slik at dere ikke har unger, gled deg over dine barn... og aksepter når mannen sier det er nok.

Jeg og har fire barn, og min mann klippet seg etter fjerde ble født..han opplyste meg om det.. og jeg må bare akseptere det. Var litt vemodig i starten.. men helt greit. Og som sagt, hans rett å bestemme over egen kropp og egen fremtid...

Skrevet

Begge under 30 og fire barn, det vil jo si at barna er ganske små enda. Og dermed ikke så tidkrevende som de kommer til og bli den dag de skal bringes og hentes fra venner, kjøres til og fra trening, øving, foreldremøter til alle, dugnader i alle klasser og idrettslag..Ikke misnt pris på utstyr/instrument eller hva barna nå måtte ville begynne med,- og bli kjent med foreldre i klassen til fire barn, følge de opp med lekser osv osv...

Det er jo først etter skolestart man blir "optatt" pga barna,- før den tid så tar man de med seg dit man skal.....

ANtar eldste kanskej er skolegutt/jente og at pappan merker hvor mye "Mer" det blir med en gang,- og tenk ta TRE til skal begynne etterhvert,- og fra da av, frem til de flytter ut (kommer seg dit de skal uten behov for skyss) så blir de bare dyrere og dyrere og mer og mer krevende mtp og bruke av våre ressurser.

Det er ikke noe svartmaling,- men har noen i omgangskretsen med henholdsvis 3 og 4 barn, og som ALLTID klager på at de ikke ahr tid til og la barna bli med på ditt og datt, de klager på hvert et møte som blir satt opp, har ikke tid til en enenste dugnag og alt er "huff og okk og HUSK vi har TRE/FIRE barn, vi har det så mye travlere enn dere med et og to...."...Som om de ikke har bestemt antall barn selv......

Er mannen sikker på at han ikke vil ha fler, du ikke tåler hormoner, så synes jeg han gjør det eneste rette. Og synes det er teit at folk som IKKE vil ha barn/flere barn må stå "domstol" , og være klar med egen forsvarstale når de velger og ta bort mulighet for flere barn...PÅ samme måte som det e rakseptert og ØNSKE flere barn..

Skrevet

Takk for fine svar:)

Det er jo hans rett, det er jeg helt klar over. Jeg har sagt til han at det er han bestemmelse om han vil sterilisere seg. Jeg vil ikke ha noe med det å gjøre. Helst bare si at i dag har jeg time for det. Eller si det til meg etterpå. Dette har jeg sagt for en unge siden;) Og han er jo så glad han ikke steriliserte seg da.. Og jeg sa det nå for et halvt år siden, men han gjør ingenting med det.

Da jeg sa at jeg kunne sette inn kobberspiral, så såg han rett og slett letta ut. Så jeg vet ikke jeg.... Er det ikke noe han vil likevel tru?

I dag ringte jeg til legen og avtalte time for å sette inn kobberspiral. Håper den funker, så slipper vi å tenke og gruble noen år ;)

Derimot, viss det blir bare plager er det bare en utvei....

Men jeg vil ikke!!!!!! ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...