Gå til innhold

Far som ikke betaler bidrag. Hjeelp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger hjelp her. Far sender meg her trusselmld eller hva jeg skal si, sier han har snakka med NAV om at jeg har "snylta" på staten og sagt han aldri har datteren vår. Vi flyttet ut fra hverandre for snart ett år siden og da bodde han flere timer unna. Han kom sjeldnere og sjeldnere på samvær over en lang periode ( han hadde ikke råd, han hadde ikke boplass han kunne ha ungen på, han måtte låne min leil om han overhodet skulle kunne se jentungen) Når jeg søkte bidrag i vår spurte jeg NAV-dama her om hva jeg skulle skrive på gjennomsnittlig samvær når det kunne gå opptil 6-7 uker imellom hvert samvær, og han kanskje max var her en natt. Hun sa da jeg kunne skrive null mener jeg å huske, siden INGENTING var fast over en veldig lang periode. Søkte om bidragsforskudd og har siden mottatt knappe tusenlappen hver mnd. I sommer flytta vi til samme by som bf, og først i September ble samværet mer fast, annenhver helg. Først nå greier han å holde seg til det. Jeg har for veeldig lenge siden pusha på med skriftlig avtale som vi ikke har, innkalte til et møte på FVK, han stilte ikke opp der og unnskyldte seg med jobb. Såå nå mener han jeg skal skrive under på at han hadde fast(?) samvær den perioden vi bodde langt unna hverandre. Påstår han har snakket med nav osv, og at han har vitner på at han har hatt så og så mye samvær og at nav sa han kunne ta kontoutskrifter som bevis på at han har vært på butikken her?! Hjelpes for en røre..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og som nevnt i overskriften, han betaler per dd ikke bidrag. Han er egentlig skyldig NAV 3680,- ( Dette gjaldt fra Aug. når jeg startet på skole, mnd før der, fra Januar var han skyldig 1000 kr per md) i mnd ettersom vi har ingen skriftlig avtale. Jeg er student, han jobber og han viser fortsatt ingen interesse for å lage avtalen skriftlig. Nå virker han panisk ovenfor å være skyldig dem masse penger han ikke har betalt, og gjør alt han kan for å få summen mindre. HI

Skrevet

Herregud for en røre ja!

Hvis far har barnet nå annenhver helg fast så krysser du av fra 4-8 netter. Hva som har skjedd før er ikke noe for deg å styre med. Ikke skriv under på noe som helst. Du vet jo selv hva som er sant og stå for det. Han kommer ingen vei med at han har vært på butikken osv. Og om far har hatt samvær hos DEG en natt her og der så skal han ikke ha fradrag for det. Da har han ikke hatt noe utgifter med samværet

. Han skal kun ha fradrag når han har samvær med barnet over natten i sitt hjem, eller i et annet hjem eller hvor f¤¤¤ han velger å ha barnet. Han skal ikke ha fradrag for å være hjemme hos deg en natt. Altså forventer han en slags lønn for å være hjemme hos deg med barnet da eller? Hmm merkelig.

Skrevet

bare ignorer det. Har han bevis vil nav beregne bidraget i hans favør. Han behøver ikke din underskrift til noen ting annet enn å bevise en evt. dårlig sak... Så la han holde på! Men ta vare på alt av meldinger, brev etc. Gir han seg ikke kan det tenkes du må i retten, og da er ikke påstander verdt noen ting..

Skrevet

Tusen takk for svar. Men dersom ha ønsker endring fra nå av, må ha jo selv ta kontakt for å ordne skriftlig avtale sånn at han kan vise den til NAV slik at de kan endre bidraget hans? Stilte alene opp på FVK i September og hun sa jeg ikke skulle pushe mer på han om skriftlig avtale og heller vente til han selv tar kontakt for å skrive den. NÅ er jeg jo selvsagt villig til å krysse av på at han har jentungen 4-8 netter i mnd ja om han kommer med e avtale jeg skal skrive under på, men det gjaldt virkelig ikke før. Tror han lyver, men han påsto at nav sa at han skulle ta kontoutskrifter :P Hehe.. Huff. Dette skaper dårlig stemning oss imellom og jeg er redd det igjen vil føre til at han nekter samvær. Men men.. Det er jo hvertfall å skyte seg selv i leggen, for da får han hvertfall ikke fratrekk! Han skjønner virkelig ikke reglene. Og ja, skulle han overhodet ha samvær det første halve året vi bodde separat måtte han være i MIN leilighet. Max 1-2 netter per 6-7 uke. Ingen fratrekk der.. -HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...