Gå til innhold

Har skikkelig sosial fobi.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er ikke lett.Er livredd for samlinger i barnehagen.Og jobber ikke grunnet min sosiale angst.Skjønner ikke hvordan jeg skal klare å følege opp barnet mitt.Andre i familien vil steppe inn der.men det er så tøft.Og tvinge meg.lever ikke lenger.sitter bare inne og det har jeg gjort i ti år nå.orker ingen ting,null energi.dagene går til å sitte inne når banret er i barnehage.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Søk hjelp, jobb med deg selv, press litt på grensene og ikke len deg tilbake med "jeg kan ikke" og "jeg får ikke til".

Skrevet

enig med 22,56 - du har nå et barn å ta vare på - for barnets skyld må du komme deg ut av hengemyra. Det kan høres litt barskt ut å si det slik, men det er sjelden/aldri umulig å få til uansett hva slags diagnose du skulle ha.

Lykke til!

Skrevet

Jeg har hatt sosial fobi i 12 år (siden tenårene), og anbefaler psykolog og kognitiv terapi - noe som betyr at du må sakte men sikkert møte dine frykter. Helt grusomt til tider, men jg har gått fra å gråte utenfor bunnpris til å (ti år etter) holde ledergruppemøter på jobb. Du sier du har hatt det slik i ti år.... Men du må ikke må gi opp! Du trenger mer tid! Og det skal gå sakte, men du må presse deg hele tiden. Øve deg ved å sitte på kafe, tvinge deg selv til å bli med på ting i barnehagen.

Jeg ble medinsinert med antidepressive, blodtrykkdempende + valium, stenosolid. Dette hjalp, og valium brukte jg kun for det ytterst mest stressende situasjoner. Jeg sluttet fort med valium,steosolid, pga bivirkningene, Dvs tung i armene, følte mg i en tåke.... Antidepressive gikk jg på til iår.

Masse lykke til, jg vet akk hva du føler når du sitter på de samlingene, det kommer tilbake til meg en gang iblant i møter, samlinger, på vors, osv..... Det er langt fra normal nervøsitet :( man må bare lære å mestre angsten, enn hvor umulig det høres ut.

Skrevet

Ps. Er du sikker på at du ikke er deprimert i tillegg som en følge av å ha angst så lenge? Du sier du bare sitter inne, det høres ut som en depresjon + angsten. Kom deg til psykolog, bruk online psykologer, gå til fastlegen (jg måtte vente utenfor fordi jg fikk angst av venterommet...), bli med i nettstøttegrupper - hva som helst for å hjelpe din situasjon. Ingenting skjer med mindre du tar initiativ, det er en brutal sannhet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...